آمپلی, مطالب بلاگ

راهنمای کامل تنظیم آمپلی فایر سیستم برای بهترین خروجی صدا

how to adjust amplifier
()

برای تنظیم آمپلی فایر، به تجهیزات زیر نیاز دارید:

  1. • آمپلی فایر
  2. • بلندگو ها
  3. • منبع صدا
  4. • سیم‌ های بلندگو
  5. • سیم‌ های برق
  6. • یک وات متر یا اسیلوسکوپ (برای تنظیم دقیق ‌تر)

آمپلی فایر یکی از اجزای مهم سیستم صوتی خودرو است. این دستگاه وظیفه تقویت سیگنال‌ های صوتی دریافتی از منبع صدا را بر عهده دارد و به بلندگوها اجازه می‌ دهد تا صدایی با حجم و کیفیت بالاتری تولید کنند.

تنظیم صحیح آمپلی فایر می ‌تواند تأثیر زیادی بر کیفیت صدای سیستم صوتی شما داشته باشد. اگر آمپلی فایر شما به درستی تنظیم نشده باشد، ممکن است صدایی نامطلوب و نامفهوم تولید کند. برای دست یابی به حدکثر بازدهی و کیفیت آمپلی فایری که در اختیار داریم، بسیار مهم است که بدانیم چگونه آمپلی فایر خود را به بهترین شکل تنظیم کنیم.

رایج ترین تصور غلطی که در مورد تنظیمات روی آمپلی فایر وجود دارد این است که همه فکر میکنیم برای رسیدن به حداکثر توان و قدرت آمپلی فایر هرچقد بیشتر پیچ تنظیم را باز کنیم بهتر است در حالیکه اینطور نیست. این مقاله دقیقا توضیح می‌دهد که هر کدام از تنظیمات روی آمپلی فایر چه کاری انجام می‌دهد.

آشنایی با انواع کلاس و کانال آمپلی فایر

سیم کشی نقشه نصب آمپلی فایر

اولین قدم، کابل‌ کشی یا سیم کشی صحیح آمپلی فایر است. سیم کشی صحیح آمپلی فایر، نقش مهمی در عملکرد و کارایی آن دارد. اگر سیم کشی آمپلی فایر به درستی انجام نشود، ممکن است آمپلی فایر آسیب ببیند یا صدا به درستی تولید نشود.

Amplifier wiring

نقشه سیم کشی آمپلی فایر، نقشه‌ ای است که نحوه اتصال سیم‌ های آمپلی فایر به یکدیگر را نشان می ‌دهد. این نقشه معمولا در دفترچه راهنمای آمپلی فایر موجود است. برای سیم کشی آمپلی فایر، به سیم‌ های زیر نیاز دارید:

  1. • سیم برق: این سیم وظیفه انتقال برق از باتری به آمپلی فایر را بر عهده دارد.
  2. • سیم‌ های بلندگو: این سیم ‌ها وظیفه انتقال سیگنال‌ های صوتی از آمپلی به بلندگو ها را بر عهده دارند.
  3. • سیم ارت: این سیم وظیفه اتصال آمپلی فایر به بدنه خودرو را بر عهده دارد.

برای این کار، باید سیم‌ های بلندگو و برق را به درستی به آمپلی فایر و بلندگوها وصل کنید.

  1.  سیم ‌های بلندگو را به ترمینال ‌های بلندگو در آمپلی فایر وصل کنید.
  2.  سیم‌ های برق را به ترمینال‌ های برق در آمپلی فایر و خودرو وصل کنید.
  3.  سیم ارت آمپلی فایر را به بدنه خودرو وصل کنید.

تنظیم ساب‌ ووفر

اگر از ساب‌ ووفر در سیستم صوتی خود استفاده می‌ کنید، باید تنظیمات ساب ‌ووفر را نیز انجام دهید. این تنظیمات شامل تنظیم گین، فیلترهای فرکانسی، بالانس و فاز است.

نحوه تنظیم آمپلی فایر

75k1

برای مثال آمپلی فایری را مانند تصویر بالا در نظر میگیریم، عموم تنظیمات رایج در تصویر مفروض موجود میباشد، ممکن است در برخی مدل ها و برندها اسامی تنظیمات متفاوت باشد اما کارایی و عملکردشان دقیقا یکسان میباشد (عکس مشابه آمپلی فایر G ONE هلیکس میباشد). طبق تصویر از راست به چپ توضیح میدهیم.

بیشتر بخوانید: روش های تنظیم گین آمپلی فایر

کلید MASTER / SLAVE روی آمپلی فایر

این کلید زمانی به کار می‌رود که بخواهیم یک آمپلی فایر را به یک آمپلی فایر دیگر با مشخصات یکسان(هر دو باید از یک برند و از یک مدل باشند) وصل کنیم. این امر در خودروهای همایشی و یا وقتی که بخواهیم توان دوآمپلی فایر با هم جمع شود کاربرد دارد. مورد بحث ما در اینجا صرفا یک آمپلی فایر است پس این کلید را روی MASTER قرار می‌دهیم.

کلید PHASE آمپلی فایر

کاربرد این تنظیم فقط یک چیز است، تغییر قطب های ورودی ساب و یا ساب هایی که به آمپلی فایر متصل هستند. رایج ترین کاربرد این تنظیم وقتی است که بخواهید از یک ساب برعکس استفاده کنید.

ساب برعکس حالت Reverse

ساب برعکس حالت Reverse

به دو دلیل از ساب برعکس (Revers) استفاده می‌شود

  • اول اینکه بخواهیم از لیتراژ دقیق باکس استفاده کنیم، زیرا حضور ساب درون باکس فضای داخلی باکس را اشغال می‌کند و کمی لیتراژ باکس را به هم می‌زند.
  • دوم به دلیل زیبایی و صرفا جنبه نمایشی این امر است.

اگر از ساب خود مثل تصویر بالا استفاده نمیکنید مقدار PHASE را روی 0 بگذارید.

HPF و LPF چیست؟

در زمینه صدا، HPF و LPF مخفف فیلتر بالا گذر و فیلتر پایین گذر هستند. این فیلترها فرکانس ‌های خاصی را از سیگنال ‌های صوتی حذف می ‌کنند. HPF فرکانس‌ های پایین را حذف می ‌کند. این فیلتر برای بلندگو های میدرنج و تیوتر استفاده می ‌شود. بلند گوهای میدرنج و تیوتر برای تولید صدایی واضح و شفاف به فرکانس‌ های بالا نیاز دارند.

LPF فرکانس ‌های بالا را حذف می‌ کند. این فیلتر برای ساب ‌ووفر استفاده می ‌شود. ساب ‌ووفر برای تولید صدایی قدرت مند به فرکانس‌ های پایین نیاز دارد. با استفاده از HPF و LPF می ‌توان صدای سیستم صوتی را بهینه کرد. به عنوان مثال، می ‌توان از HPF برای کاهش نویز های زیر و بم استفاده کرد. همچنین می‌ توان از LPF برای افزایش قدرت صدای ساب ‌ووفر استفاده کرد.

تنظیم LPF آمپلی فایر

تنظیم LPF که مخفف عبارت Low Pass Filter هستش رو به عنوان یک سقف یا یک تعین کننده حد نهایی تصور کنید. LPF به فرکانس های بالاتر از مقداری که شما تعین می‌کنید اجازه عبور نمی‌دهد.

این تنظیم طراحی شده تا فرکانس هایی که یک دستگاه( بخوانید ساب ) نمیتواند اجرا کند و یا در صورت اجرا کردن آسیب می‌بیند را فیلتر کنیم. عدد مشخص و دقیقی برای آن نمیتوان تعین کرد زیرا بسته به ساب و آمپلی فایر و … که در اختیار دارید متغیر است اما معمولا رنج آن بین 80 تا 120 هرتز می‌باشد.

نکته دیگر در مورد تنظیم LPF

فرض کنید ادواتی که به جز ساب در اختیار دارید مثل باند ماشین، میدرنج ها و …، به عنوان مثال باند های درب ها و طاقچه توان تولید فرکانس های پایین تر از 120HZ را ندارند؛ بنابراین وظیفه تولید فرکانس های زیر 120HZ را باید به ساب محول کرد و LPF را روی 120 تنظیم کرد.

اما اگر در این حالت روی 80HZ تنظیم شود، بین 80 و 120 بازه فرکانسی مرده به وجود می‌آید، چنین پدیده ای بد نیست اما برای کسانی که می‌خواهند به ایده آل ترین تنظیم ممکن برای سیستم صوتی خود برسند پیشنهاد می‌شود از به وجود آمدن بازه فرکانسی مرده جلوگیری کنند.

BASS BOOST در آمپلی فایر

Adjusting the gain and bass boost of the amplifier

بیس بوست به معنای تقویت کننده بیس و همانطوری که از اسم این تنظیم پیداست هر فرکانسی که برایش فرستاده می‌شود را تقویت می‌کند. در وهله اول پیشنهاد می‌شود که اصلا از این تنظیم استفاده نکنید و روی 0 باقی بگذارید چرا که در صورت استفاده نا درست به راحتی می‌تواند ساب شما را نابود کند.

BASS BOOST در مواقع خاص مانند موزیک های تست بیس یا موزیک هایی با ویبره و بیس ممتد بیشترین کاربرد را دارد. در برخی آمپلی فایر ها یک ریموت کابلی تعبیه شده است تا در مواقع لزوم میزان BASS BOOST را موقتا بتوان افزایش داد و پس از اتمام موزیک دوباره به حالت 0 بازگردانده شود.

نکته: وقتی به موزیک های عادی و یا ایرانی گوش می‌دهید همیشه BASS BOOST را روی 0 قرار دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد آمپلی فایرها میتوانید از مطالب آموزشی سایت ما بلاگ “بررسی 7 مشکل متداول آمپلی فایر ماشین و عیب یابی کامل” را مطالعه کنید.

تنظیم SUBSONIC در آمپلی فایر

تنظیم سابسونیک مانند HPF و برخلاف LPF که در بالا توضیح داده شد به فرکانس های پایین تر از نقطه تعین شده اجازه عبور نمی‌دهد. این ویژگی به یک ساب اجازه نمی‌دهد تا در حین کار خودش را نابود کند و از حد مجاز بگذرد.

تصور کنید که بازه فرکانسی یک ساب که توسط شرکت سازنده تعین شده است 20HZ-150HZ است، این رقم به این معنی است که این ساب برای اجرای فرکانس های پایین تر از 20HZ طراحی نشده است و برای محافظت از ساب باید SUBSONIC را روی 20HZ تنظیم کنیم.

Adjusting the sub sonic and bass boost of the amplifier

حتی برخی سازندگان و مراجع صاحب نظر توصیه کرده اند که SUBSONIC را روی 25HZ تنظیم کنید، چرا که به عنوان مثال اگر دور نهایی یک موتور اتومبیل 7000 دور باشد شرکت سازنده محدوده قرمز را از 6800 دور تعین میکند و نباید لزوما روی مرز حرکت کرد. مقدار پیشنهادی برای اکثر ساب ها 20 تا 25 هرتز می‌باشد.

تنظیم گین GAIN آمپلی فایر

برخلاف تصور عمومی و آنچه که در نگاه اول به نظر می‌رسد، GAIN یک وسیله تنظیم حجم صدا و تنظیم ولوم نیست.

معمولا با اسامی ای همچون INPUT LEVEL ،INPUT SENSITIVITY و… هم شناخته می‌شود اما هرچه که نامیده شود صرفا وسیله ای برای سازگار کردن خروجی منبع صدا(مثلا رادیو پخش خودرو) با آمپلی فایر است.

راه های زیادی برای تنظیم کردن دقیق آن وجود دارد مثل اسیلوسکوپ، مالتی متر(ولت متر، اهم متر و …) اما رایج ترین و ساده ترین روش تنظیم GAIN روش شنیداری است اما ممکن است دقیق ترین روش نباشد.

برای تنظیم به روش شنیداری ولوم ضبط را تا 90% باز میکنیم، مثلا برای پایونیر هایی که ولوم آن ها 62 تایی هستند 55 عدد مناسبی است و یا کننود هایی که ولوم آن ها 35 تایی است عدد 32 گزینه مناسبی است.

حال GAIN را باز میکنید تا جایی که صدا خراب شود یا حالت صدا از استاندارد خارج شود، وقتی درهم ریزی به وجود آمد کمی GAIN را میبندیم تا جایی که دوباره صدا کیفیت خود را به دست بیاورد، اینجا بهترین موقعیت قرار گیری GAIN آمپلی فایر است.

نکته مهم در مورد تنظیم گین آمپلی فایر

GAIN را حداکثر تا موقعیت ساعت 11 باز کنید، زیرا معمولا از این نقطه بیشتر سیکنال صدا خراب شده (کلیپ میشود) و به دستگاه (بلندگو-ساب-میدرنج و…) آسیب جدی وارد میشود.

Adjust the gain of the amplifier

تست سالم بودن آمپلی فایر ماشین

اگر آمپلی فایر ماشین شما خراب شود، ممکن است صدایی نامفهوم تولید کند یا حتی اصلا کار نکند. در این صورت، باید آمپلی فایر را تعمیر یا تعویض کنید. ساده ‌ترین روش برای تست سالم بودن آمپلی فایر، استفاده از بلندگو است. برای این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. • آمپلی فایر را به برق وصل کنید.
  2. • بلندگو را به یکی از کانال‌ های آمپلی فایر وصل کنید.
  3. • منبع صدا را روشن کنید و صدا را به حداکثر برسانید.
  4. • اگر صدایی واضح و شفاف از بلندگو می شنوید، آمپلی فایر سالم است. اگر صدایی بی کیفیت یا نامفهوم می شنوید، ممکن است خراب شده باشد.

همچنین، می توانید سالم بودن آمپلی فایر را با ولت متر نیز تست کنید. ولتاژ خروجی باید در محدوده مشخص شده در دفترچه راهنمای آمپلی فایر باشد.

به این محتوا امتیاز بده

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید

میانگین نظرات / 5. تعداد نظردهی:

266 دیدگاه در “راهنمای کامل تنظیم آمپلی فایر سیستم برای بهترین خروجی صدا

  1. عباس گفت:

    سلام و خسته نباشید
    یه شبهه ای برام پیش اومده، فرمودید گین رو بیشتر از ساعت یازده باز نکنید، اشتباه تایپی بوده یا درست بوده؟
    چون گین تا ساعت یک کلیپ نمیکنه، بعد از یک معمولا صدا کلیپ میشه، اگه تا یازده باز کنیم عملا فقط 30 درصد از توان امپلی استفاده میشه، اگه لطف کنید توضیح بدید ممنون میشم، خودم تا یک باز کردم و صدای خوبی گرفتم و در هم ریزی هم نداشتم

    1. صداپرداز گفت:

      سلام اشاره شده که این موضوع قطعیت نداره و بستگی به آمپلی فایرش داره، معمولا برند های اورجینال به این شکل که ما گفتیم هستن

  2. سهیل گفت:

    یه سوال
    نظرتون راجع به امپلی فایر های ads چیه

    1. صداپرداز گفت:

      چینی و بدردنخور؛ همیشه برند معتبر بخرید

  3. پویا گفت:

    سلام خسته نلاشید
    دوست عزیز راهنمایی خوبی بود ولی لطفا در موردFERQهم توضیح بدید
    من تنظیمات آمپ مونو با توضیحات سایتتون تنظیم کردم ولی یک گین هست به اسمFERQکه نمیدونم چیه تا وسط هم بازه

    1. محمد مرادی گفت:

      این گزینه رو روی هر عددی بگذارید، فقط فرکانسهای تا اون عدد پردازش میشن.

      1. مهدی گفت:

        سلام ممنون از توضیحاتتون

  4. بابک گفت:

    سلام علت داغ کردن بیش از حد امپیلی پریمر ۴۸۰۰ وات چیه
    ۱ جفت میدرنج ۲۰۰ آرم اس
    ۱ ساب ۳۰۰ آرام اس وصل هست

    1. محمد مرادی گفت:

      چون یه جنس چینی رده پایین هست با طراحی مدار الکتریکی نامناسب نسبت به کاری که باید انجام بده

  5. Alifi گفت:

    سلام. سال نوتان مبارک.
    یه جفت باند ۶۹۷۵ (۳۰۰ وات) و یه جفت باند 718EX رو ماشین بستم. تنظیمات آمپلی (بر فرض اینکه تنظیمات پخش حالت flat باشه) که بتونم صدای خوبی (صدای کیفیتی) از باندها بگیرم چطوریه؟ آمپلی فایرم ناکاماچی هست.

    1. محمد مرادی گفت:

      اگر دانش خاصی درباره تنظیم فرکانس ها ندارید، استفاده از اکولایزرهای پیش فرض پخش خودتون بهترین گزینه هست.
      ولی بطور کلی باندهای کواکسیال برای تنطیم دستی گزینه خوبی نیستند.
      اگر علاقمند به تنظیم دستی هستید از کامپوننت استفاده کنید. چون قابلیت تفکیک سیگنال بسیار خوبی دارند.

  6. Alifi گفت:

    ببخشید آمپلی فایرم ناکاماچی هست. تنظیمات آمپلی باید چطور باشه؟

    1. محمد مرادی گفت:

      اگر دانش خاصی درباره تنظیم فرکانس ها ندارید، استفاده از اکولایزرهای پیش فرض پخش خودتون بهترین گزینه هست.
      ولی بطور کلی باندهای کواکسیال برای تنطیم دستی گزینه خوبی نیستند.
      اگر علاقمند به تنظیم دستی هستید از کامپوننت استفاده کنید. چون قابلیت تفکیک سیگنال بسیار خوبی دارند.

      1. یاسین گفت:

        سلام .من دوتاسوال دارم.اول اینکه تو آمپلی استرو ۴ کانال ساب تک کوئل رو به دوتا کانال وصل کردم.یعنی در حالت پل زنی کانال سه و چهار. میخوام ببینم اون کلیدی که نوشته دو کانال یا چهار کانال به چه درد میخوره؟؟ باید دو کانال کنم تا آمپلی بره روی حالت بریج یا ربطی به اون نداره…
        دوم اینکه چند تا برند اصل و با کیفیت معرفی کنید که تو ایران موجود باشه .. پاورساند دی بی ساند پی آر ساند و امثال اینا همه مثل هم هستن معلوم نیست اصلا کجا ساخته میشن..من میخوام کل سیستمم از یه برند با کیفیت و مقاوم باشه که تو ایران موجوده.. مثلا پایونیر..
        سپاس

        1. صداپرداز گفت:

          سلام اون کلید برای تعین ورودی هاست، یعنی اگر فقط یک جفت خروجی RCA پخشمون داشته باشه بدون استفاده از تبدیل یک به دو بتونیم کل چهارتا کانال آمپلی فایر رو راه اندازی کنیم، درمورد سوال دومتون هم در حال حار برند های هرتز ، آدیسون کاملا اورجینال هستن و طیف وسیعی از کالا هارو در اختیار مصرف کننده میزارن و ارزش خرید بالایی نسبت به قیمتشون دارن

  7. Alifi گفت:

    سلام. سال نوتان مبارک.
    یه جفت باند ۶۹۷۵ (۳۰۰ وات) و یه جفت باند 718EX رو ماشین بستم. تنظیمات ساب (بر فرض اینکه تنظیمات پخش حالت flat باشه) که بتونم صدای خوبی (صدای کیفیتی) از باندها بگیرم چطوریه؟ سابم ناکاماچی هست.

    1. محمد مرادی گفت:

      اگر دانش خاصی درباره تنظیم فرکانس ها ندارید، استفاده از اکولایزرهای پیش فرض پخش خودتون بهترین گزینه هست.
      ولی بطور کلی باندهای کواکسیال برای تنطیم دستی گزینه خوبی نیستند.
      اگر علاقمند به تنظیم دستی هستید از کامپوننت استفاده کنید. چون قابلیت تفکیک سیگنال بسیار خوبی دارند.

  8. رضه گفت:

    سلام خسته نباشید واقعا بابت اطلاعات خوبی که دادین ممنونم
    من شهرستان هستم و افرادی که برای نصب سیستم حرفه ای باشن پیدا نمیشه
    می خوام یه سیستم برای ماشین ببندم ولی اطلاعات زیادی ندارم و ساب هم نمی خواهم ببندم ،الان یه جفت باند ۶۹۵۱ سونی دارم،می خواستم یه آمپلی ۴ کانال hqr1004 کنوود بگیرم و توی در جلو هم یه کامپوننت عالی نصب کنم
    اولا لطف کنین راهنماییم کنین که این آمپلی خوبه یا نه،اگر خوب نیست یه آمپلی ۴ کانال بهم معرفی کنید،دوما اینکه چه کامپوننتی بگیرم؟
    دوست دارم سیستم بیس خوبی داشته باشه،البته صدا زیاد بم نشه و وضوح صدا خوب باشه

    1. محمد مرادی گفت:

      آمپی که دارید گزینه خوبی هست.
      برای انتخاب کامپوننت ، هرکدام از گزینه های موجود در بخش فروش کامپوننت همین سایت که مورد پسند شما باشن قابل تایید هستند.

  9. محمدرضا سالاری گفت:

    با سلام تشکر بابت اطلاعات بسیار مفیدتون ، استفاده کردم

  10. Akh a kh گفت:

    سلام بازه فرکانس سابم38 هست باید سابسونیک و ال پی اف روچند باشه؟

    1. محمد مرادی گفت:

      LPF: 80
      Subsonic در بالاترین عدد قابل تنظیم در آمپلی فایر شما

  11. مهدی گفت:

    سلام من پخش۱۶۵۰پاینر وباند۶۹۸۶پایونردارم خاستم بدونم امپ ۱۲۰۰w تورنادو جواب اینارو میده و چطور باید تنظیمش کنم که صدای ایده آل با جزیات ازشون بگیرم ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

    1. محمد مرادی گفت:

      در تنظیمات آمپ، پیچ Crossover روی Full قرار بدید و از تنظیمات پخش یکی از اکولایزرهای آماده رو انتخاب کنید.

  12. مهدی گفت:

    منظور از صدای ایده آل یه صدای ملایم و عالی و باجزیات به قول خودتون مثل یه اهنگ ساز تنظیم کنم ممنون

  13. مهدی گفت:

    منظور از صدای ایده آل یه صدای ملایم و عالی و باجزیات به قول خودتون مثل یه اهنگ ساز تنظیم کنم ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

    1. محمد مرادی گفت:

      LPF و HPF در بهترن حالت روی 80HZ باید باشن، اگر باندها و سابهای درستی انتخاب کرده باشید تا بتونن همه دامنه های فرکانسی رو اجرا کنن

  14. حسین کاردان گفت:

    سلام خدمت آقای مرادی عزیز:
    چه چور میشه فهمید پک سیم‌کشی به خصوص کابل برق آمپلی و کابل آرسی صدا چند گیجه و برای دو جفت باند پایونییر چند گیج کافیه ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. محمد مرادی گفت:

      اگر کابل مورد نظر شما از برند معتبری باشه، مشخصات اون روی خود کابل و کلاف اون باید نوشته شده باشه
      برای باندها کابل گج 12 الی 16 کفایت میکنه

  15. ابوذر خداترس گفت:

    سلام ببخشید یه سوال دیگه، واسه تنظیم گین آمپیلی مونو ام بی ،بیس بوست باید باز باشه؟ یا کاملاً بیس بوست یاهمون بیس بسته باشه،بعد گین روتنظیم کنم؟؟بی زحمت راهنمایی کنید، ممنون

    1. محمد مرادی گفت:

      اول گین رو تنظیم کنید
      تنظیمات بیس رو ترجیحا از پخش انجام بدید که دسترسی راحتتری داره

  16. پویا گفت:

    سلام ببخشید من یه آمپیلی ۲ کانال سونی مدل۶۰۲۰ و یک جفت باند ۶۹۹۶ پایونیر و پخش ۱۹۵۲ پایونیر دارم خیلی دوست دارم یه ساب اظافه کنم با توجه به اینکه امپیلیم ۲کانال هست میتونم اضافه کنم آگه میشه لطف کنید بگین به چه روشی نصب کنم و چه سابی هم بگیرم بهتره.
    ممنون میشم راهنمایم کنید?

    1. محمد مرادی گفت:

      به ناچار باید باندها رو از خود پخش صدا بگیرید تا بتونید ساب رو به آمپ دو کانال متصل کنید.

  17. HOSS3EIN 6356 گفت:

    سلام کاکو میگم لو بیس فیلتر بهترین فرکانسش چی است؟ ک خوب بیس وویبره بده از ساب؟همون ال پی اف:میخوام یه فرکانس خوب باشه که بیس و ویبره عمیق بده،وپرتاب بیس هم داشته باشه، کاکو آمپیلی مونو ام بی 1001هست؟،فرکانس لوبیس از چهل هرتز زده تاسیصدهرتر ،کاکو وسط بردم یکمی بیشتر وسط صدا آهنگ و خوانننده میاد تو ساب، فقط من مطخوام بیس نرم و عمیق ،پرتاب بطس ساب داشته باشم، قربون تو کاکو

    1. محمد مرادی گفت:

      بین 50 تا 80 هرتز تنظیم کنید

  18. Ss گفت:

    سلام جناب مرادی خسته نباشید
    من یه پاترول 4 در دارم برای چهارتا درب چهارتا باند دارم . دوتا میدرنج 8 اینچ پالس ادیو و سوپر تیوتر برای در های قسمت عقب(قسمت بار) دارم . یه ساب ۸ اینچ پالس ادیو دارم . یه امپلی چهار کانال مکسیدر هر کانال ۱۵۰۰ وات دارم . یه امپلی تورنادو ۳۰۰۰ وات . دینامم ۱۲۵ امپر . باتری هم ۱۰۰ امپر. احتایج به چه کابلی دارم . و اینکه باند و میدرنج رو به کدوم امپلی وصل کنم .و یه ساب دیگه میتونم اضافه کنم یا به باند هام بیس بدم کافیع . ممنون

    1. محمد مرادی گفت:

      کابل صفر گج برای انتقال برق از باتری به ترمینال تقسیم سیمهای برق به آمپلی فایرها
      کابل 4 گج برای انتقال برق از ترمینال تفسیم به آمپلی فایرها
      میدرنج ها رو به هر آمپ دو کانال یا چهار کانالی میشه وصل کرد
      ساب ها رو فقط از آمپ مونو صدا بگیرید تا به نتیجه مطلوب برسید

  19. Milad گفت:

    سلام
    کلید crossover تو آمپلی سیگنال برا چیه؟
    این کلید ۳ حالت داره که بیس سابو کم یا زیاد میکنه، توی چ حالتی باشه بهتره؟

    1. محمد مرادی گفت:

      اون کلید مثل گذرگاه عمل میکنه و با تنظیمش به یه سری فرکانس اجازه ورود میدی و در مقابل جلوی یه سری فرکانس دیگه رو میگیری

  20. داودمحمودی گفت:

    سلام خسته نباشید
    پخش gs820 سونی
    ۲عدد میدرنج ۸ اینچ وایب
    ۲عدد سوپر تیوتر وایب
    آمپ ۴ کانال ام بی که به ساب سونی ۱۳۰۰ بستم
    آمپ ۴کانال مکسیدر که به میدرنج و سوپر تیوتر بستم
    تنظیمات پخش و آمپ LPF رو هر چقدر تغییر میدم صدا هیچ تغییری نمیکنه وفرکانسهای بالا اصلا پخش نمیشه صدای سوپر تیوترها خیلی ضعیفه به نظر شما مشکل از چیه.مرسی

    1. محمد مرادی گفت:

      همه تنظیمات آمپ رو در حالت فول رنج قرار بدید ، اگر ایراد برطرف شد یعنی در تعیین اعداد LPF و HPF ایراد داشتید.
      عدد LPF رو روی هرچی بگذارید فرکانسهای تا اون عدد فعال میشه
      عدد HPF رو روی هر عددی بگذارید فرکانسهای بعد از اون فعال میشن
      اکثر اوقات بهترین گزینه برای هر دو عدد 80 هرتز هست

  21. Muhammad گفت:

    اولا اتصال بدنه تون مشکل داره ، حتما از بیگ تری استفاده کنین ، پرپر زدن چراغتون هم گواه اینه که خازن تو مدار ندارین یااگه دارین مشکل داره
    درثانی شما دوتا ۴۰۰وات ساب دارین و ۱۶۰وات هم باند ، اگه باطری تون ضعیف نباشه که احتمالا هست ، شما حداقل به ۹۰آمپر برق ازباطری سالم نیاز دارین میتونین از جفت باطری ۵۰یا۵۵آمپراستفاده کنین هرچند شاید اگه ۷۴آمپر کره ای ببندین جواب بده ولی چون مصرف کننده تون وات بالا هستش نهایت ۲/۵ سال کارمیکنه (ساب ۳۰۵ قویترین ودقیقترین سابه ۴۰۰ آرام اسی تاریخه!)

  22. حمید گفت:

    سلام ،خسته نباشید
    آمپیلی چهار کانال دارم ،که از دوتا کانالش استفاده کردم برای دوتا باند بیضی
    سوال من این هستش که آیا تنظیمات آمپیلی برای هر کانال مجزا انجام میشود ،یعنی میشه بیس دوتا کانال که باند بیضی متصل هست رو زیاد کرد و دوتا کانال دیگه رو میدرنج اضافه کنم و بیس رو کم کنم
    ممنون از لطف شما

    1. محمد مرادی گفت:

      بله . تنظیمات هر کانال متعلق به خودشه و میشه برای هر کانال تنظیم متفاوت با اون یکی انجام داد.

  23. سیامک گفت:

    سلام داداش من امپلی فایر ۸۴۰۰اچ کیو دارم هم قابلیت منو داره هم استریو بوس باس هم داره ولی این چیزای که شما گفتید رو نداره مثل گین و سابسونیک سابمم جی بی ال s2 هستش ۱۱۰۰ با بازه فرکانسی ۲۵هرتز ۱۷۵هرتز امپلی تنظیمات زیادی داره که سر ازش در نمیارم میتونید کمکی کنید؟

    1. محمد مرادی گفت:

      داداش ، بوس باس رو خیلی بانمک گفتی!

  24. Farhad3285 گفت:

    سلام داداش گزینه
    GAIN
    BASS BOOST
    LPF
    SUBSONIC واسه چیه؟تنظیماتش چ جوره؟ میخوام بیس نرمو عمیق بگیرم و حجم بیس و ویبره سابم بالا باشه،چون اونجور پرتاب بیسی که میخوام ندارن، از چند نفرسوال کردم میگن تنظیماتت اوکی نیست

    1. محمد مرادی گفت:

      جواب همه سوالات شما در همین مقاله موجود هست. لطفا یه بار دیگه همین مقاله رو با دقت مطالعه کنید.
      ساب و آمپلی ای که در اختیار دارید چی هست؟

  25. ابوذر خداترس گفت:

    جناب آقای مرادی یه سوال دیگه، ببخشید بخدا
    من یه ساب دابسر1600وات 800ارام اس دارم که گذاشتم طاقچه، و ساب 306پایونیر1000وات که تو باکس گذاشتم، ،آمپیلی مونو ام بی 8001،وظبطم پایونیر 2050 هست، چه تنظیماتی بزنم راهنماییم کنید، اخه جای سرکارم ک ب شهر دورم، حتی نمیدونم سیستم چیه،چ برسه تنظیم سیستم ،داداش تنظیمات آمپیلی استریو اوکی هست فقط إمپیلی مونو ام بی تنظیمات ریخته بهم
    سابسونیک از ده زده تا چهل،لوبیس از چهل زده تا سیصد، بیس بوست داره باگزینه گین، ویه سوال دیگه از آمپیلی بیس بوست کامل بازکنم ولی از ریموت بیس کمش کنم یعنی صفرش کنم؟ تورو خداراهنماییم کنید ممنون گلی گل روزگار

    1. محمد مرادی گفت:

      همه تنظیمات رو در حداقل قرار بدید و بعد ولوم پخش رو تا 85 درصد باز کنید. بعد تنظیمات رو یکی یکی افزایش بدید، هرجا که صدا بهم ریخت، یه کم تنظیم رو به عقب برگردونید تا صدا دوباره ذلال بشه. بیس بوست هم فقط از یه جا زیاد کنید و ترجیحا روی آمپ از حداقل یه کم بالا ببرید و مابقی رو از روی ریموت بیس انجام بدید.

  26. ابوذر خداترس گفت:

    سلام جناب آقای مهندس مرادی گل گلاب، بخدا کاشکی همه مث شمابودن، یه سوال منظور از گین روساعت یازده چیه ،یعنی تا اخر بازکنیم بعد یکم ببندیمش تابشه گین روساعت یازده.؟؟
    یا کلا ببندمش یه ساعت درنظربگیرم از ساعت 6بچرخونم تا نرسیده به ساعت دوازه، که بشه همون گین رو ساعت یازده ؟؟ واسم بدجور شده سوال

    1. محمد مرادی گفت:

      اول دایره ساعت رو در نظر بگیر؛ موقعیت ساعت یازده کجاست؟ پیچ گین رو از صفر نهایتا تا اینجا بیار بزار. تمام!

  27. علیرضا کریمپور گفت:

    سلام و درود. من یک آمپ ۶۳۰۰f پایونیر دارم. میخوام دوتا بلندگو رو به صورت بریج ببندم.لطفا نحوه وصل کردن فیش آرسی ها. و کلید دو کانال و چهار کانال رو آمپ رو در چه وضعیتی قرار بدم.ممنون مهندس مرادی عزیز

    1. محمد مرادی گفت:

      بریج کردن برای تجمیع توان دو کانال از یک آمپ در یک کانال، برای ایجاد مونو کاربرد داره و برای راه اندازی ساب ووفر استفاده میشه، نه برای راه اندازی باندها که باید بصورت استریو باشن!
      نحوه بستن RC ها ربطی به بریج کردن نداره، همیشه یه جور سیم کشی انجام میشه، و بعد تنظیمات متفاوتی انجام میشن.

  28. حسین کرمی گفت:

    سلام خسته نباشید آقای مردای طبق فرمایشتون عمل کردم و گین رو هم تنظیم کردم ولی وقتی ولوم صدا به 30 میرسه صدا خراب میشه لطفا راهنمایی کنید مشکل از کجاست در ضمن ضبط پخشم هم پایونیر 6250 هستش

    1. محمد مرادی گفت:

      افت ولتاژ ممکنه داشته باشید، دلایلش کیفیت سیم کشی پایین، باتری و دینام ناکارآمد و ….

  29. حسین کرمی گفت:

    با سپاس حال که باندها فول رنج هستند کلید Bass Boost آمپلی رو در چه حالتی بزارم 0 یا 6 یا 12 و گین را تا چه مقدار تنظیم کنم

    1. محمد مرادی گفت:

      کلید Bass Boost آمپلی رو در حداقل بگذارید و معمولا از تنظیمات پخش استفاده کنید چون دم دست تره
      پیچ گین رو در کمترین حالت بگذارید و بعد از اینکه صدای پخش رو تا 85 درصد بالا بردید، پیچ گین رو آرام آرام بالا ببرید ، به محض اینکه صدا دچار درهم ریزی شد کمی پیچ رو به عقب برگردونید.

  30. طهرانی گفت:

    سلام جناب آقای مرادی
    با تشکر از اطلاع رسانی و خوب شما.
    من یک آمپلی دو کانال clarion APX 2121-200w دارم و یک جفت باند Lanzar 400w ساب هم ندارم و فقط وضوح صدا مورد نظرم هست. یه مدتی هست از باند ها صدای قیز قیز میده. ممنون میشم اگه بفرمایید بهترین تنظیم برای این چطوره. با تشکر ?

    1. محمد مرادی گفت:

      ایرادی که گفتید اگر مربوط به بد تنظیم کردن باشه ، با خاموش کردن همه تنظیمات باید رفع بشه.
      برای باندهای فول رنج هم بهترین تنظیم استفاده از اکولایزرهای پیش فرض پخش شما هست.

  31. حسین کرمی گفت:

    سلام آقای مرادی من یک جفت باند پایونیر 6990f و 6993s و آمپلی xw5000 کارینا دارم حالا تنظیمات را روی حالت hpf تنظیم کنم یا Lpf لطفا راهنمایی کنید ممنون

    1. محمد مرادی گفت:

      باندهایی که دارید فول رنج هستند. تنظیمات Cross Over آمپلی فایر رو در حالت OFF یا Full Range قرار بدید و از طریق تنظیمات پخش اکولایزر رو تنظیم کنید.

  32. آریا گفت:

    سلام جناب مردای با وجودی که تخصص برق دارم ولی اولین بارم،بود که این مطالب رو اینقدر دقیق و واضح یاد گرفتم،برای نمونه تنظیماتم سابم تو سونی ۴۱۶ روی حالت برعکس گذاشته بودم که حالا فهمیدم چجور تنظیمش کنم،فقط یه سوال دارم که خواهش میکنم جوابمو بدین،اونم اینکه من یه امپ چهر کانال فلای ماکس دارم و به این آمپ دو تا میدرنج و روی دو تا کانالش بصورت بریج ساب ۳۰۱۰ کنوود بسته شده من عاشق بیس نرم با ویبره هستم که متاسفانه فقط وقتی که آهنگ های خیلی بیس دار و صدای بلند بزارم این ویبره رو دارم ولی میخوام بصورت عادی هم با لول پایین ساب این ویبره نرمو حس کنم،لطفا راهنمایی کنید
    واقعا از اطلاعاتتون ممنونم

    1. محمد مرادی گفت:

      اولا ، اگر دو دست میدرنج رو به زور به دو کانال تحمیل کردین، این کار اصولی نیست و بعد از مدتی به هر دو دست میدرنج آسیب میزنید.
      دوما ، آخه با هر آهنگی که ویبره جور در نمیاد ؟!!!
      ویبره یک نوع تزئین برای بعضی از سبکهای موسیقی هستش.
      اما به هرحال ، برای داشتن بیشترین ویبره باید LPF رو در دامنه 40 هرتز الی 80 هرتز تنظیم کنید و مقداری پیچ Bass Boost رو باز کنید تا بیس رو تقویت کنید.

  33. حسین گفت:

    واینکه اول باید گین ساب تنظیم بشه بعدا lpf یا؟

    1. محمد مرادی گفت:

      عدد LPF هر چه بزرگتر باشه، ویبره کمتر و بیس بیشتر میشه، و در بالاترین اعداد موجب بم تر شدن صدای خواننده میشه

  34. حسین گفت:

    اخه وقتی رو فول هست hpf که نباید تغییر کنه؟
    تواینحالت که میگین کاربردی نداره بهتره رو چه عددی باشه؟

    1. محمد مرادی گفت:

      در حالت Full دیگه عددی برای تنظیم نداریم، همه فرکانسها با هم اجازه ورود به باندها رو دارن. بخاطر همین فقط برای باندهای کواکسیال یا اصلاحا فول رنج کاربرد داره.

  35. محمد گفت:

    سلام من یه آمپd9601 پایونیر دارم و یک ساب باکس پایونیر wx305b یک آمپ چهار کانال d9500 پایونیر برای دو جفت کامپوننت zenon 693c

    ماشینم کوییک هست با باتری 50امپر
    آیا نیاز هست باتری 60یا 650امپر بندازم؟
    آیا نیاز به خازن دارم ؟

    1. محمد مرادی گفت:

      اولا شما فقط به اندازه توان دینام فعلی که در اختیار دارید، میتونید باتری رو ارتقا بدید و نه بیشتر از اون.
      دوما فقط استفاده از خازن اصل و درجه یک باعث بهبود وضعیت شما میشه، نه استفاده از هر نوع خازنی!
      اگر مجموع RMS ساب و باندها از 500 متجاوز میشه، استفاده از خازن توصیه میشه.

  36. اردلان گفت:

    کاربرد کلید سه حالته امپلی فایر خودرو چیست ؟?

    1. محمد مرادی گفت:

      کاربرد این کلید در آمپلی امکان انتخاب یکی از روشهای تفکیک صدا (LP و HP و FUll یا FLAT) را ممکن میسازد.
      LP : فقط فرکانسهای پایین را هدایت میکند که نتیجه آن در انتخاب حالت صدای بیس برای ساب ووفر مناسب است.
      HP : فقط فرکانسهای بالا را هدایت میکند که نتیجه آن در انتخاب حالت صدای ریز برای توییتر و سوپر توییتر و قسمت صدای زیر خواننده مناسب است.
      FULL یا FLAT : تمامی فرکانسها را هدایت میکند و هنگام استفاده از باند کواکسیال کاربرد دارد، چون این نوع باند دارای تمام اجزای تولید صدای زیر و بم و بیس زنی در یک جت هست.

  37. ابوذرخداترس گفت:

    سلام من ساب دابسر 12اینچ 800rmsدارم یه جفت میدرنج بیضی توربو ،یه جفت باند سونی6939دارم ،یه آمپ لیبرال4400 ،ویه آمپیلی مونو واسه سابام،یه ساب دابسر1600وات 800ارام اس دارم یه ساب 306توباکس،دابسر رو طاقچه عقب سمند هست، و خازن 8فاراد مکسیدر،پخشمم 5050هست،فقط عاشق بیس و ویبره عمیق ونرم هستم، راهنمایی میکنید

    1. محمد مرادی گفت:

      اولا اون خازنی که بستید جنس بسیار بی کیفیتی هست و جایگزینی اون با یه جنس اصل و درجه یک به شدت توصیه میشه
      برای رسیدن به بیس نرم باید اولا بدنه خودرو عایق آکوستیک بشه و بعد از اون از فایلهای با کیفیت بالاتر از MP3 مثل WAV و FLAC استفاده کنید.
      و در نهایت برای تنظیم مقدار LPF و Bass Boost از مقدار کم شروع کنید و کم کم به بالا برید تا به فرکانس مورد علاقتون برسید تا یه بیس و ویبره نرم رو تجربه کنید.
      البته یه تنظیم کلی برای همه آهنگ ها وجود نداره و هر آهنگی تنظیم خاص خودش رو میخواد!

  38. ابوذرخداترس گفت:

    سلام رو آمپ چطوری بیس نرم و ویبره عالی بگیرم، سابم دابسرهست، دوستدارم بیس و ویبره عمیق داشته باشه

  39. sobahn گفت:

    سلام خسته نباشید . من قبلا یه ماشین دیگه داشتم و بیس سابم خیلی خوب و نرم بود . ولی الان روی ماشین جدیدم بستم و بیسش فوقالعاده کم شده . چجور باید زیاد کنم . لطفا راهنمایی کنید

    1. محمد مرادی گفت:

      گزینه LPF از بخش تنظیمات پخش یا از تنظیمات آمپلی فایر روی 80HZ قرار بدید و با استفاده از گزینه هایی مثل LOUD و Bass Boost به مقدار بیس دلخواه برسید.

  40. محمد رضا معلمیان گفت:

    درود بر شما
    شیر مادرت حلالت،یک آدم خوب و با سخاوت اینچنین هست که اطلاعات فنی و تخصصی که سالها براش زحمت کشیده و آزمون و خطاهای زیادی کرده تا به این حد حرفه ای رسیده رو به رایگان و بدون هیچ فخری در اختیار عاشقان موسیقی و سیستم بازان قرار میدهد و میبینیم که رضایت همه در پای پیامها هست، اول قدر دانی و تشکر کنم بخاطر اطلاعات کامل و جامعتون و یک راهنمایی کوچیک هم بنده رو بفرمایید ممنون و قدر دان هستم،برایتان دعا و آرزوی سلامتی میکنم و برای روح رفتگانتان علو درجات را از خداوند خواستارم
    یک پخش کنوود ۵۳۰ u
    یک جفت میدرنج TU-400
    یک جفت میدرنج YD200-1F
    یک جفت میدرنج بیضی
    یک جفت باند پایونییر ۶۹۶۷S
    یک ساب آلفا ۱۲ اینچ AP-124 PRO
    یک آمپ MBA-8195
    یک آمپ PREMIER-PRG 802
    دارم میتونید نظرتون رو جهت اتصال همه این سیستم بهمدیگه رو بگید تا یک خروجی یادگاری از شما داشته باشم و در مورد اتصال ۸۱۹۵ به ۸۰۲ بهتر هست که از خروجی خود ۸۱۹۵ استفاده کنم یا به RCA که از پخش میاد تبدیل بزنم کدومش بهتره و افت و اختلال بوجود نمیاره،ممنون و سپاس فراوان از شما جناب محمد آقای مرادی عزیز من شهرستان فیروزکوه هستم و اگر مسیرم به سمت شما بخوره حتما به دیدارتان خواهم آمد ،در ضمن همه این لوازمی که گفتم روی یک خودرو بلیزر نصب کردم و فقط سوالم در رابطه با نصب آمپها و اسپیکرها به آمپ ها هست و میزان تنظیمات آمپها و پخش هست،در پناه خداوند محفوظ باشید و همیشه سربلند ارادتمند شما معلمیان

    1. محمد مرادی گفت:

      از حسن توجه و نظر لطف بیکران شما بسیار سپاسگزاریم و امیدواریم هرجا هستید دل آرام باشید از یاد خدا
      شما الان یه آمپ چهار کانال و یه آمپ دو کانال دارید، از نظر اصول فنی شما یا فقط قادر به نصب سه جفت از بلندگوها هستید و دیگه جایی برای بکارگیری ساب ووفر نخواهید داشت، یا باید فقط از دو جفت از بلندگوها و یک ساب ووفر در حال اتصال به آمپلی فایر استفاده کنید و یک جفت باقیمانده رو مستقیما از خروجی پخش صدا بگیرید، که البته این بلندگو باید ضعیفترین اونها باشه. حالا با توجه به اینکه پخش شما فاقد سه جفت خروجی هست باید از تبدیل Hi-Level به RCA برای بدست آوردن سه جفت RCA استفاده کنید.
      برای رسیدن به یهترین تنظیمات صوتی، حتما مستحضرید که وظیفه اصلی میدرنج تقویت فرکانسهای میانی هست که مهمترین اونها صدای انسان یا همان خواننده هستش. با توجه به خواننده های مختلفی که اهنگهاشون رو گوش میدید، برای رسیدن به صدایی گرم و مطلوب باید با توجه به فرکانس صدای خواننده مورد علاقتون، اکولایزر رو تنظیم کنید. ولی اگر طرفدار صدایی باکیفیت و پرجزئیات هستید باید بجای همه بلندگوهایی که دارید، فقط از یک جفت کامپوننت بالارده در کنار یک آمپلی فایر بالارده در کلاس A یا AB استفاده کنید. موفق باشید.

  41. سروش گفت:

    سلام خسته نباشی داداش من یه آمپلی 15000xlشرکت ام بی دارن کلید صداش سه حالت داشت خاموش وسط که صدای خالی به باند میداد و آخر که صدا و بیس به باند میداد الان میارمش وسط هم صدا میده هم بیس میبرمش آخر هیچی تغیری نمیکنه مشکل چیه؟

    1. محمد مرادی گفت:

      اینطور ایرادات رو باید حضورا بررسی کرد! شاید ایراد برقی در مدار آمپلی فایر وجود داره یا یه همچین چیزی!

  42. حسین گفت:

    Hpf ساب تغییر میکنه وقتی روی فول هست بخاطر چیه

    1. محمد مرادی گفت:

      اولا ساب نیازی به تنظیم HPF نداره!
      دوما، برای تنظیمات ساب گزینه LPF کاربرد داره!
      سوما، وقتی آمپلی فایر روی فول هست یعنی همه فرکانس ها رو برای تنظیم در اختیار دارید و به هرچی دست بزنید یه تغییری بوجود میاد که این طبیعیه خوب!

  43. حسین گفت:

    سلام ببخشید HPF ساب رو رو چندمیزارید؟

    1. محمد مرادی گفت:

      اولا ساب نیازی به تنظیم HPF نداره!
      دوما، برای تنظیمات ساب گزینه LPF کاربرد داره!

  44. محمد گفت:

    سلام من یه آمپ۹۶۰۱ پایونیر دارم برای یک ساب باکس پایونیر wx305b یک آمپ چهار کانال d9500 پایونیر برای دو جفت کامپوننت zenon 693c
    سوال اولا . Lpf ساب رو ۱۲۵ و hpf کامپوننت رو رو امپلی ۱۲۵ ست شده که فرکانسه مرده نداشته باشم
    این تنظیم خوبه ؟
    دوم . نظر شما چیه برای صدا گیری بهتر یه ساب w1200 pro رو برای فرکانس مید بیس چون بازه فرکانسی این ساب ۲۰ تا ۵۰۰ هرتز هست ست کنم یا همون یه ساب و ۲ جفت کامپوننت کافیه ؟
    با این حساب میتونم lpfساب wx305 را روی lpf 125
    ساب 1200pro رو lpf 500
    و کامپوننت ها را روی یه آمپ ۴ کانال سوا بخرم رو hpf ۵۰۰ ست کنم که تمام فرکانس ها رو با کیفیت داشته باشم
    ممنون راهنمایی کنید

    1. یه جمله ای هست که میگه به ترکیب برنده دست نزنید!
      اگر درباره گرونترین مجموعه بلندگوی خودرویی دنیا که Utopia Be نام داره مطالعه کنی می بینی متشکل از دو ساب ووفر کاملا یکسان هست.
      هیچوقت دو نوع ساب ووفر متفاوت رو در یک مجموعه بکار نبرید.
      انتخاب نقطه شروع و خاتمه فرکانس ها بستگی به سلیقه شنیداری شما داره.
      تنظیم خوب اونیه که به گوشهات نوازش میده. از قید و بند اعداد بیرون بیا و موقع تنظیم مثل یک آهنگساز رفتار کن.
      چشاتو ببند و گوشاتو تیز کن و بعد پیچ تنظیم رو بچرخون تا برسی به جایی که باید برسی.

      اما اگر هم دوست داری خیلی علمی کار کنی و دنبال بازی با اعداد هستی، باید یک شبکه صوتی ایجاد کنی.
      برای ساخت یک شبکه صوتی بین یک ساب ووفر و دو دست کامپوننت که فقط دارای ووفر و توییتر هست، باید دو تا آمپ چهار کانال داشته باشی تا چهار تا توییترها رو به یه آمپ و چهار تا ووفرها رو به یه آمپ دیگه وصل کنی و یه آمپ مونو که ساب رو بهش وصل کنی. و بعد همه اینا رو بدی به پروسسور صوتی و بعد همه اینا رو متصل کنی به پخشی که قابلیت پشتیبانی از شبکه صوتی رو داشته باشه. و تمام تنظیمات رو توسط یک لپ تاپ که به پروسسور صوتی متصل میشه انجام میدی.

  45. محمد گفت:

    سلام من یه آمپ۹۶۰۱ پایونیر دارم برای یک ساب باکس پایونیر wx305b یک آمپ چهار کانال d9500 پایونیر برای دو جفت کامپوننت zenon 693c
    سوال اولا . Lpf ساب رو ۱۲۵ و hpf کامپوننت رو رو امپلی ۱۲۵ ست شده که فرکانسه مرده نداشته باشم
    این تنظیم خوبه ؟
    دوم . نظر شما چیه برای صدا گیری بهتر یه ساب w1200 pro رو برای فرکانس مید بیس چون بازه فرکانسی این ساب ۲۰ تا ۵۰۰ هرتز هست ست کنم یا همون یه ساب و ۲ جفت کامپوننت کافیه ؟
    با این حساب میتونم lpfساب wx305 را روی lpf 125
    Mid boss lpf 500
    و کامپوننت ها را روی یه آمپ ۴ کانال سوا بخرم رو hpf ۵۰۰ ست کنم که تمام فرکانس ها رو با کیفیت داشته باشم
    ممنون راهنمایی کنید

    1. محمد مرادی گفت:

      یه جمله ای هست که میگه به ترکیب برنده دست نزنید!
      اگر درباره گرونترین مجموعه بلندگوی خودرویی دنیا که Utopia Be نام داره مطالعه کنی می بینی متشکل از دو ساب ووفر کاملا یکسان هست.
      هیچوقت دو نوع ساب ووفر متفاوت رو در یک مجموعه بکار نبرید.
      انتخاب نقطه شروع و خاتمه فرکانس ها بستگی به سلیقه شنیداری شما داره.
      تنظیم خوب اونیه که به گوشهات نوازش میده. از قید و بند اعداد بیرون بیا و موقع تنظیم مثل یک آهنگساز رفتار کن.
      چشاتو ببند و گوشاتو تیز کن و بعد پیچ تنظیم رو بچرخون تا برسی به جایی که باید برسی.

      اما اگر هم دوست داری خیلی علمی کار کنی و دنبال بازی با اعداد هستی، باید یک شبکه صوتی ایجاد کنی.
      برای ساخت یک شبکه صوتی بین یک ساب ووفر و دو دست کامپوننت که فقط دارای ووفر و توییتر هست، باید دو تا آمپ چهار کانال داشته باشی تا چهار تا توییترها رو به یه آمپ و چهار تا ووفرها رو به یه آمپ دیگه وصل کنی و یه آمپ مونو که ساب رو بهش وصل کنی. و بعد همه اینا رو بدی به پروسسور صوتی و بعد همه اینا رو متصل کنی به پخشی که قابلیت پشتیبانی از شبکه صوتی رو داشته باشه. و تمام تنظیمات رو توسط یک لپ تاپ که به پروسسور صوتی متصل میشه انجام میدی.

  46. محمد گفت:

    این حساب میتونم lpfساب wx305b رو ۱۲۵ . Lpf میدبیس رو ۵۰۰ هرتز . و کامپوننت رو با یه آمپ۴ کانال سوا رو hpf 500 بزارم

  47. محمد گفت:

    سلام من یه آمپ۹۶۰۱ پایونیر دارم برای یک ساب باکس پایونیر wx305b یک آمپ چهار کانال d9500 پایونیر برای دو جفت کامپوننت zenon 693c
    سوال اولا . Lpf ساب رو ۱۲۵ و hpf کامپوننت رو رو امپلی ۱۲۵ ست شده که فرکانسه مرده نداشته باشم
    این تنظیم خوبه ؟
    دوم . نظر شما چیه ابری صدا گیری بهتر یه ساب w1200 pro رو برای فرکانس مید بیس چون بازه فرکانسی این ساب ۲۰ تا ۵۰۰ هرتز هست ست کنم یا همون یه ساب و ۲ جفت کامپوننت کافیه ؟
    ممنون

    1. محمد مرادی گفت:

      یه جمله ای هست که میگه به ترکیب برنده دست نزنید!
      اگر درباره گرونترین مجموعه بلندگوی خودرویی دنیا که Utopia Be نام داره مطالعه کنی می بینی متشکل از دو ساب ووفر کاملا یکسان هست.
      هیچوقت دو نوع ساب ووفر متفاوت رو در یک مجموعه بکار نبرید.
      انتخاب نقطه شروع و خاتمه فرکانس ها بستگی به سلیقه شنیداری شما داره.
      تنظیم خوب اونیه که به گوشهات نوازش میده. از قید و بند اعداد بیرون بیا و موقع تنظیم مثل یک آهنگساز رفتار کن.
      چشاتو ببند و گوشاتو تیز کن و بعد پیچ تنظیم رو بچرخون تا برسی به جایی که باید برسی.

      اما اگر هم دوست داری خیلی علمی کار کنی و دنبال بازی با اعداد هستی، باید یک شبکه صوتی ایجاد کنی.
      برای ساخت یک شبکه صوتی بین یک ساب ووفر و دو دست کامپوننت که فقط دارای ووفر و توییتر هست، باید دو تا آمپ چهار کانال داشته باشی تا چهار تا توییترها رو به یه آمپ و چهار تا ووفرها رو به یه آمپ دیگه وصل کنی و یه آمپ مونو که ساب رو بهش وصل کنی. و بعد همه اینا رو بدی به پروسسور صوتی و بعد همه اینا رو متصل کنی به پخشی که قابلیت پشتیبانی از شبکه صوتی رو داشته باشه. و تمام تنظیمات رو توسط یک لپ تاپ که به پروسسور صوتی متصل میشه انجام میدی.

  48. محمد گفت:

    سلام من یه آمپ۹۶۰۱ پایونیر دارم برای یک ساب باکس پایونیر wx305b یک آمپ چهار کانال d9500 پایونیر برای دو جفت کامپوننت zenon 693c
    سوال اولا . Lpf ساب رو ۱۲۵ و hpf کامپوننت رو رو امپلی ۱۲۵ ست شده که فرکانسه کرده نداشته باشم
    این تنظیم خوبه ؟
    دوم . نظر شما چیه ابری صدا گیری بهتر یه ساب w1200 pro رو برای فرکانس مید بیس چون بازه فرکانسی این ساب ۲۰ تا ۵۰۰ هرتز هست ست کنم یا همون یه ساب و ۲ جفت کامپوننت کافیه ؟
    ممنون

    1. محمد مرادی گفت:

      یه جمله ای هست که میگه به ترکیب برنده دست نزنید!
      اگر درباره گرونترین مجموعه بلندگوی خودرویی دنیا که Utopia Be نام داره مطالعه کنی می بینی متشکل از دو ساب ووفر کاملا یکسان هست.
      هیچوقت دو نوع ساب ووفر متفاوت رو در یک مجموعه بکار نبرید.
      انتخاب نقطه شروع و خاتمه فرکانس ها بستگی به سلیقه شنیداری شما داره.
      تنظیم خوب اونیه که به گوشهات نوازش میده. از قید و بند اعداد بیرون بیا و موقع تنظیم مثل یک آهنگساز رفتار کن.
      چشاتو ببند و گوشاتو تیز کن و بعد پیچ تنظیم رو بچرخون تا برسی به جایی که باید برسی.

      اما اگر هم دوست داری خیلی علمی کار کنی و دنبال بازی با اعداد هستی، باید یک شبکه صوتی ایجاد کنی.
      برای ساخت یک شبکه صوتی بین یک ساب ووفر و دو دست کامپوننت که فقط دارای ووفر و توییتر هست، باید دو تا آمپ چهار کانال داشته باشی تا چهار تا توییترها رو به یه آمپ و چهار تا ووفرها رو به یه آمپ دیگه وصل کنی و یه آمپ مونو که ساب رو بهش وصل کنی. و بعد همه اینا رو بدی به پروسسور صوتی و بعد همه اینا رو متصل کنی به پخشی که قابلیت پشتیبانی از شبکه صوتی رو داشته باشه. و تمام تنظیمات رو توسط یک لپ تاپ که به پروسسور صوتی متصل میشه انجام میدی.

  49. امیر گفت:

    سلام و خسته نباشید خدمت شما
    من سابم ۵۱۰۰ وات ۱۸۰۰ آر ام اس
    آمپمم 4990 وات چهار کانال ام بی
    ضبطمم 5050 پایونر
    من با این امکانات میتونم صدای خوبی از سابم بگیرم یا حتما باید آمپ مونو ببندم
    تو تمام آمپایی ک دیدم هیچ کدوم اینقدر قدرت ندارن که بتونم صدای خوبی از این ساب بگیرم
    میشه راهنمایی کنید
    ممنون

    1. محمد مرادی گفت:

      صدای خوب یعنی یه صدایی که دقیقا روی نت های آهنگ اجرا بشه، با دقت و کیفیت کامل، اگر منظور شما از صدای خوب یعنی فقط صدای بلند و پرقدرت، بهتره نظرتون رو در مورد دنیای موسیقی تغییر بدید. آمپ مونو گزینه بهتری هست چون مخصوص این کار طراحی شده. اون آمپی هم که در اختیار دارید جنس خوبی نیست و زیاد بهش فشار نیارید.

  50. محمد گفت:

    سلام،
    من امپلی ۱۰۰۴ سونی دارم، 70 وات ار ام اس رو ۴ اهم میده حدود ۷۵ تا میشه رو ۳ اهم ، پخش ۴۱۶ سونی هست،
    درب جلو کامپوننت ۶۵۰۰ سی جی بی ال با ۶۰ وات ار ام اس رو ۳ اهم و عقب سونی۱۳۳ با ۳۵ وات ار ام اس تو ۴ اهم ( شاید عوض کنم با ۴۰ وات ار ام اس)
    تنظیمات گین به چه صورت باید باشه؟ میگن باند عقب رو به امپلی وصل نکنم از همون پخش بگیره ولی پخش نهایتا ۱۵ وات ار ام اس داشته باشه ، میخوام کامل رانش کنم
    ممنون ازتون?

    1. محمد مرادی گفت:

      اول اینکه، پیچ گین برای جبران افت ولتاژ برق ارسالی از باتری به آمپلی فایر طراحی شده است.
      برای تنظیم گین، ابتدا گین را در کمترین مقدار قرار دهید، سپس ولوم پخش را تا 90 درصد بالا ببرید، اگر حجم صدایی که میشنوید به اندازه کافی است، دیگر نیازی به بالا بردن گین نیست.
      در غیر اینصورت آرام آرام پیچ گین را بالا ببرید و به محض اینکه درهم ریزی صدا ایجاد شد، کمی به عقب برگردید و دیگر مقدار گین را بالا نبرید.
      دوم اینکه، درهم ریزی صدا ، قاتل کیفیت و طول عمر هر نوع باندی هست!

  51. بهزاد گفت:

    سلام . من شهرستان زندگی میکنم نصاب خوب نداریم اینجا میخواستم راهنمایی کنید. یک امپ هلیکس g4 دارم . یک ساب فلت اینفینیتی و یک جفت باند فوکال ۶۹۰ ac و مانیتور ۵۹۵ پایونبر. تنظیمات امپ رو میخواستم کمکم کنید لطفا

    1. محمد مرادی گفت:

      همین مقاله رو با دقت چندین بار مطالعه بفرمایید به راحتی قادر به تنظیم آمپلی فایر خود خواهید بود.

  52. Abbas گفت:

    ممنون از اطلاعات جامع شما

  53. محمد گفت:

    سلام یکی از باند های من تو دست انداز قطع میشه یا باید سیم ارسی تکون بدم یا چندین بار ولوم بالا پایین کنم. تا درست بشه باز در دست انداز قطع میشه.وقتی سیم ارسی به خروجی نصب میکنم یک صدای بلندی میده. و اون باند هم خش خش میکنه. کدوم تنظیمات انجام بدم امپیلی ۴ کانال mb هست.

    1. محمد مرادی گفت:

      رفع چنین ایراداتی نیازمند بررسی دقیق از نزدیک هست، اگر به کرج نزدیک هستید تشریف بیارید کارگاه صداپرداز تا حضورا در خدمتتون باشیم

  54. مجید گفت:

    یک امپ دوکانال قوی برای یک ساب 1200وات کنوود 350ارمس چی هست کدوم مدل مهندس

    1. محمد مرادی گفت:

      اولا چرا برای ساب آمپ دو کانال ؟ آمپ مونو باید استفاده کنید!
      آمپلی فایر مونو کنوود Kenwood KAC-PS917D

  55. محسن گفت:

    سلام خسته نباشید
    میخواستم بدونم اگه تنظیمات hpf و lpf از روی امپلی خاموش کنم و از رو پخش تنظیم کنم به باندها و امپلی اسیب وارد میشه؟؟ امپلی 4کانال ام بی یه جفت 6965v3 با ساب 12 ارت کوییک تو باکس خطی کوچک بیشتر دوس دارم بیس بزنه تا اینکه صدا جیغ باشه وقتی تنظیمات امپلی رو رو حالت off میزارم بیس ساب بهتر میشه

    1. محمد مرادی گفت:

      بطور کلی فرق نمیکنه که HPF و LPF رو از روی آمپلی فایر تنظیم کنید یا از روی خود پخش
      بعضیا برای در دسترس بودن تنظیمات، از روی پخش انجام میدن تا هر لحظه بتونن تغییرات بدن
      بعضیا هم که میخوان این تنظیمات ثابت بمونن و در دسترس نباشن تا راحت تغییر نکنن، معمولا از روی خود آمپ تنظیم میکنن

      اگر به تنظبم فرکانس ها مسلط نیستید اصلا ایرادی نداره که همه تنظیمات رو در حالت OFF قرار بدید
      اتفاقا موسیقیدان های حرفه ای فقط در حالت FLAT آهنگ گوش میدن و اصلا به تنظیمات علاقه ای ندارن!

  56. مجید گفت:

    سلام مهندس یک امپ قوی و قیمت مناسب برای یک ساب 350ار ام اس کنوود 1200وات چه مدلی بخرم یک امپ چهار کانال دارم فقط بندازم برای باندها و میدرنج های جلو و عقب

    1. محمد مرادی گفت:

      آمپلی فایر مونو کنوود Kenwood KAC-PS917D

  57. مجید گفت:

    سلام اگر یک میدرنج وسط دوتا کنوود بزارم چطوره پرتاب صدای خوبی داره
    با همین امپ چهارکانال جواب میده یا یک امپ دوکانال دیگه بزارم

    1. محمد مرادی گفت:

      استفاده از میدبیس و میدرنج فقط برای شنیدن موسیقی در فضای باز کاربرد داره. وقتی از اونا برای شنیدن موسیقی داخل ماشین استفاده بشه، بعد یه مدت به شدت از موسیقی خسته میشی و دیگه هیچوقت دلت نمیخواد داخل ماشین موسیقی گوش بدی. خیلیا رو میشناسم که با خودشون این کارو کردن. فکر کن دلت میخواد با یکی حرف بزنی ولی اون آدم بیاد دهنشو بچسبونه در گوشت و با صدای بلند حرف بزنه، چند دقیقه میتونی به این شرایط ادامه بدی؟
      بطور کلی سیستم های کیفیتی برای شنیدن موسیقی داخل ماشین ساخته میشن و نباید پرتاب صدا داشته باشن تا آزار دهنده نباشن
      و سیستم های قدرتی همه دارای توان پرتاب صدا به دوردست هستند چون باید در فضای باز و بسیار وسیع مورد استفاده قرار بگیرن

      همه ما دوست داریم بیرون از ماشین و در فضای باز موسیقی گوش بدیم، ولی فقط در حد چند ساعت در کل سال این موقعیت پیش میاد
      بخاطر این چند ساعت ، تمام سال به گوشهامون فشار نیاریم خیلی بهتره
      ما با این گوش ها قراره خیلی چیزها بشنویم که همشون تو موسیقی خلاصه نمیشن

  58. مجید گفت:

    سلام مهندس به نظرت برای عقب ماشین همین ساب و باند کنوود 718کافیه صدای خوبی میده یا میدرنج و سوپر تیوتر بزارم یا برای جلو سوپر تیوتر بزارم نظرتون چیه

    1. محمد مرادی گفت:

      باند 718 خودش تویتر قوی داره ولی جنس صداش کمی تیز و در صداهای بلند اگر خوب کنترل نشه بسیار گوش خراش هست
      استفاده از سوپر تیوتر وقتی منطق داره که بجای کواکسیال داری از میدرنج و میدبیس استفاده میکنی
      وقتی کواکسیال و میدبیس و میدرنج و سوپرتیوتر و همه رو با هم قاطی میکنی دیگه نمیشه فهمید کی به کیه !

  59. مجید گفت:

    ممنون پول که دارم امروزم بردم درب مغازه گفت نویز از امپ هست یک کانالش خراب شده دادم تعمیرش کنه میگه از فنرهای صندوق بوده به اهنربای باندها اتصال کرده

    1. محمد مرادی گفت:

      موفق و کامروا باشید

  60. حسین گفت:

    Hpf در تنظیم ساب رو چند گذاشته میشه؟
    و lpf رو چند بزارم ؟

    1. محمد مرادی گفت:

      گزینه HPF فرکانسهای بالای یه فرکانسی رو فعال میکنه، یعنی وقتی رو عدد 200 تنظیم میشه فقط فرکانسهای بالای 200 رو فعال میکنه
      گزینه LPF فرکانسهای پایین یه فرکانسی رو فعال میکنه، یعنی وقتی رو عدد 200 تنظیم میشه فقط فرکانسهای پایین 200 رو فعال میکنه
      برای ساب ووفر فقط فرکانسهای پایین و زیر 200 کاربرد دارند و گزینه HPF برای ساب ووفر بی استفاده هست!

  61. حسین گفت:

    Hpf در تنظیم ساب رو چند گذاشته میشه؟

    1. محمد مرادی گفت:

      گزینه HPF فرکانسهای بالای یه فرکانسی رو فعال میکنه، یعنی وقتی رو عدد 200 تنظیم میشه فقط فرکانسهای بالای 200 رو فعال میکنه
      گزینه LPF فرکانسهای پایین یه فرکانسی رو فعال میکنه، یعنی وقتی رو عدد 200 تنظیم میشه فقط فرکانسهای پایین 200 رو فعال میکنه
      برای ساب ووفر فقط فرکانسهای پایین و زیر 200 کاربرد دارند و گزینه HPF برای ساب ووفر بی استفاده هست!

  62. مجید گفت:

    یک سوال هم دارم راهنمایی کنید
    یک ساب کنوود 1000وات 350ار ام اس
    یک جفت باند کنوود 718
    یک پخش سونی 5300بی تی
    یک امپ راک پاور 4کانال مدل 8804
    سیستم خوبی هست اگر لازم به تعغیر هست بفرمایید

    1. محمد مرادی گفت:

      از اونجاییکه قیمت ادوات صوتی این روزها بسیار بالا هست، پیشنهاد گزینه های خوب نیازمند داشتن پشتوانه مالی خوب هست.
      البته با تنظیم دقیق همین مجموعه ای که جمع آوری کردید هم میشه به صدای مطلوبی رسید.
      موفق باشید.

  63. مجید گفت:

    سلام مهندس عزیز من یک ساب کنوود و یک امپ راک پاور مدل 8804دارم ویک جفت باند کنوود 718چند وقتی بود صدایی خوبی داشت ولی الان یکم نویز داره نمیدونم از چیه امروز بازشون هم کردم نمیدونم کجاش اتصال داره یک باند سمت چپ خش میندازه مثل مثلا گوشی موبایل بغلش باشه .درضمن بیس رو که زیاد میکنی باندها به صدا میاد لطفا راهنمایی کنید ممنون

    1. محمد مرادی گفت:

      برای رفع نویز سیستم صوتی اولین اقدام انجام BIG3 هست که در مقاله ای با همین عنوان در همین سایت توضیح کامل دادیم.
      اقدام بعدی، چک کردن نحوه سیم کشی توسط نصاب واقعا ماهر هست.
      و بعد چک کردن سلامت یک به یک اجزای سیستم شما

  64. امیرحسین گفت:

    سلام خسته نباشید
    ببخشید من یه جفت باند ۶۹۵۰h جی وی سی ۸۰۰ وات و یک جفت مکسیدر ۶۰۰وات دارم ۲ جفت رو وصل کردم به آمپ ۴ کانال پریمر 6800 که ۴۰۰۰ وات پیک شه ولی اصلا طریقه تنظیمش رو نمیدونم؟
    به
    بعدش این آمپ من از بعضی هاشنیدم مخصوص سیستم های سنگین هستش واقعا درسته؟

    1. محمد مرادی گفت:

      همین مقاله رو دوباره با دقت مطالعه کنید تا بتونید به تنظیمات دلخواه برسید.

  65. احمد گفت:

    با سلام من یه جفت باند پایونر v3با یه جفت کنوود ۷۱۸exبا یه جفت اینفینیتی کاپا ۱۱نصب کردم آمپ هم پایونر۶۶۰۴بستم بنظر شما احتیاجی هست یه آمپ دیگر اضافه کنم یا نه اگر آره چند کاناله اضاف کنم ممنونم از پاسخگوبی

    1. محمد مرادی گفت:

      شما الان داری شش کانال بلندگو رو با چهار کانال آمپ راه اندازی میکنی، که اصلا کار درستی نیست!
      در هر کانال فقط یک باند باید نصب بشه.
      دو کانال آمپ دیگه هم اضافه کنید.

  66. احسان گفت:

    سلام و عرض ادب
    من یه پخش پایونیر ۹۶۵۰ دارم
    یه جفت میدرنج ۱۰ اینچ مکسیدر با یه ساب ۱۲۰۰وات پایونیر ۱۲ اینچ ۴۰۰آر ام اس به امپلی mba 470fx که ۲۸۰۰وات هست وصل کردم چن روزی میشه که هر کار میکنم یکی از کانال های میدرنج صدای خر خر میده تا اینکه ۲تا میدرنج به ۱ کانال وصل کردم میشه لطفا راهنمایی کنید

    1. محمد مرادی گفت:

      اولا وصل کردن چند بلندگو به یک کانال بسیار آسیب رسان هست.
      دوما تشخیص عیبی که موجب خرخر کردن بلندگو میشه به بررسی سلامت خود باند و آمپلی فایر و نحوه سیم کشی نیاز داره.

  67. مهدی گفت:

    سلام
    من یه جفت ۶۹۷۵ دارم که یکیشون صدای بیس نداره و فقط تیوتراش کار میکنه.آیا ایراد از بانده؟
    ممنون

  68. Arash گفت:

    سلام وقت بخیر
    ببخشید مزاحم شدم
    من یه پخش پایونر 9350 دارم
    با یک جفت میدرنج 8 QS یک جفت میدرنج JFL 10 دو عدد تیوتر سناتور
    وساب گرند زیرو 1000 وات
    آمپلی هم یکی 400 وات پایونر دو کانال
    و 1000 وات سونی اکسپلود چهار کانال
    الان ساب رو دوکانال پایونر هستش
    میدرنج 8 با سوپر تیوتر دوکانال از چهار کاناله
    و میدرنج jfl رویه اون دوکانال دیگه میخواستم بدونم با این شرایط تنظیمات آمپ چگونه باید باشد که بهترین کیفیت صدا از لحاظ بیس و صدای ریز داشته باشم
    ممنون میشم اگه راهنمای کنید

    1. محمد مرادی گفت:

      اولا اتصال میدرنج و سوپر تیوتر در یک کانال اصلا کار درستی نیست، هم باعث درهم ریزی صدای هر دو میشه مخصوصا در صداهای بلند و هم باعث آسیب رسیدن به هر دو میشه! و اینکه یه مقدار در مورد عملکرد این قطعات مطالعه کنید متوجه میشی که میدرنج برای تقویت فرکانسهای میانی هست و تیوتر برای تقویت فرکانسهای بالا، حالا که این دو تا تو یه کانال قرار دارن، چطورری میشه اینا رو تنظیم درست کرد؟ ساقی اون نصاب سیستم شما کی بوده؟

  69. محمد گفت:

    سلام من ی جفت ۷۱۸ ex رو با کنوود ۲۰۴ و آمپ ۷۰۲ کنوود ست کردم
    و از صدای خروجی راضی نیستم
    انگار تنظیم نیست
    باید چجوری ب بهترین صدا برسم؟

    1. محمد مرادی گفت:

      اولا برای تنظیم باندهای کواکسیال باید LPF و HPF روی آمپ در حالت خاموش یا فول رنج باشه
      دوما تیوترهای 718 بسیار مستعد جیغ کشیدن هستن و نباید موقع تنظیم روی فرکانسهای بالا خیلی فشار بیاری
      کیفیت آهنگهایی که استفاده میکنی هم ترجیحا FLAC باشن و از فرمت MP3 کمتر استفاده کنید.

  70. 01385 گفت:

    سلام من یه جفت فولرنج ۶.۵ اینج همرتک دارم با ساب ۳۰۰ ار ام اس دابسر به یه امپلی فایر ۴ کانال سیگنال اودیو میخواستم ببینم تنظیمات امپلی فایر برای فولرنج به چه صورت باشه ؟

    1. محمد مرادی گفت:

      تنظیمات LPF و HPF را در حالت خاموش قرار بدید تا هیچ فرکانسی حذف نشه تا باند فول رنج بتونه از همه فرکانس ها استفاده کنه

  71. امیر گفت:

    سلام و خسته نباشید من ۱ جفت ۷۱۸ و یه جفت مبدرنج سبک بستم ب یه آمپ ۲ کانال بهترین تنظیمات چیه ک تعادل حفظ بشه

    1. محمد مرادی گفت:

      اولا شما باید یک آمپ چهار کانال استفاده کنید تا برای باندها و میدرنج ها بشه تنظیمات درست انجام داد.
      میدرنج ها باید فقط دامنه محدودی رو تقویت کنند و باندها برای اجرای تمام دامنه های فرکانسی ساخته شدن.
      اگر همه اینها رو به دو کانال آمپلی فایر متصل کردید، به زودی به همه اجزا آسیب خواهید زد.
      توصیه میشه میدرنج ها رو مستقیما به خود پخش کنصل کنید و فقط باندها رو از خود آمپ تقویت کنید.

  72. سامان گفت:

    سلام.میشه جواب منم بدید دوست عزیز
    من رو پراید یه جفت مید گرند ۸بستم و یه جفت مید ۶.۵ آلفارد که به یه آمپیلی ام بی وصله.تیوتر هامم به مید وصله.یه ساب باکس کدنس دارم که بستم به امپ مونو سونی.برای مید چه تنظیمی و ساب چه تنظیمی جوابمو میده؟

    1. محمد مرادی گفت:

      اولا اتصال میدرنج و سوپرتیوتر به یک کانال مشترک باعث آسیب رسیدن به تمام اجزا میشه و کیفیت صدای همشون هیچوقت به اون خوبی که باید نخواهد شد و همیشه در صدای بلند درهم ریزی خواهید داشت.
      اگر امکان اضافه کردن آمپلی فایر ندارید، میدرنج ها رو از خود آمپ صدا بگیرید و سوپرتیوترها رو به خود خروجی پخش متصل کنید.
      تو این شرایط میشه به تنظیمات دلخواه رسید و از درهم ریزی صدا جلوگیری کرد.
      میدرنج ها برای تقویت صدای میانی از فرکانس 200 هرتز تا 500 هرتز ساخنه شدن.
      سوپرتیوتر برای تقویت فرکانسهای بالای 2KHZ کاربرد دارند.

  73. غلامرضا گفت:

    سلام.من یه امپیلی z2_3414 دارم ،میشه ساب هم بهش وصل کرد یا فقط جواب باند میده؟قدرت کافی داره؟

    1. محمد مرادی گفت:

      اگر آمپ شما چهار کانال هست، میشه در حالت پل زنی ساب هم بهش وصل کرد

  74. Omid گفت:

    سلام ببخشید من یه میدرنج ۹۰۰ وات دارم تنضیماات lpf رو حالت دفول روی through روی اون بمونه یا روی 160 بزارم می خوام بیشترین صدا رو بگیرم

    1. محمد مرادی گفت:

      وظیفه اصلی میدرنج پخش صدای انسان یا همان خواننده با بهترین جزئیات هست. با توجه به اینکه صدای خواننده های مرد و زن دامنه فرکانسی مختلفی دارند، شما در حالت Through یا همان فول رنج تنظیم بفرمایید.
      برای داشتن اوج بلندی صدا، باید آمپلی فایری با توان برابر یا کمی بیشتر از میدرنج را بکار بگیرید در ضمن اینکه باید از کیفیت انتقال جریان و ولتاژ از باتری به آمپلی فایر مطمین باشید.

  75. erfan گفت:

    سلام امپ چهار کانال پایونیر و ساب 1000 داشتم و دوتا میدرنج می خواستم ببینم بهترین تنظیم آمپ چیه

    1. محمد مرادی گفت:

      Subwoofer, LPF: 80
      Midrange, HPF: OFF

  76. Omid گفت:

    سلام ببخشید من یه میدرنج ۹۰۰ وات دارم تنضیماات lpf رو حالت دفول روی through روی اون بمونه یا روی 160 بزارم می خوام بیشتزین صدا رو بگیرم

    1. محمد مرادی گفت:

      مهمتربن وظیفه میدرنج تولید صداهای فرکانس متوسط است، که مهمترین آن صدای انسان است.
      با توجه به نوع صدای خواننده مورد نظر از فرکانس 200 هرتز به بالا تنظیم کنید، البته با گامهای کوچک حرکت کنید تا به تنظیم دلخواه برسید.

  77. هومن گفت:

    سلام من امپلی پریمر چهار کانال دارم یک جفت باند هرتز و یک جفت پایونیر ۶۹۹۱ دارم میخوام صدای قوی و ریز داشته باشد چجوری تنظیم کنم

    1. محمد مرادی گفت:

      HPF: 120Hz

  78. حسین گفت:

    سلام م ی امپلی 9984بوستر دارم برای یجفت میدرنج پروپلا 350ارمسی با ی جفت سوتر تویتر سنگن خواستم ببینم بهترین تنظیم چیه ک هم بیس نزنه هم صدای تویتر ها ب گوش برسه

    1. محمد مرادی گفت:

      HPF: 120Hz
      LPF: OFF

  79. پرهام گفت:

    سلام خسته نباشید میخواسم بدونم فرق بین bass boost و bass EQ در آمپلی فایر چیه.ممنون میشم توضیح بدید میترسم سابم نابود شه

    1. محمد مرادی گفت:

      گزینه Bass Boost یا همان تقویت صدای بیس بسیار متفاوت از گزینه Bass Equalizer است.
      گزینه Bass Equalizer فقط طیف وسیعی از صدا را با مقدار dB مشخص افزایش میدهد.
      ولی گزینه Bass Boost در واقع فرکانس های هارمونیکی ایجاد می کند که مکمل فرکانس های بیس در زمان واقعی است.
      مغز ما برای درک محدوده صوتی بسیار خاص طراحی شده است. فرکانسهای محدوده پایین در واقع تولید نمی شوند و “بخش پردازش شنوایی مغز شما” آن را تولید میکند.

  80. عمادالدین گفت:

    سلام،اقا دمتون گرم
    دوست عزیز کامپوننت های درب‌های جلوی من صدای خیلی بلند نسبت به بیس و حالت شلاقی و ازاردهنده دارن،کدوم تنظیمات روی امپلی رو باید تغییر داد؟

    1. محمد مرادی گفت:

      همه تنظیمات پخش و آمپلی فایر رو به حالت Flat یا همون نقطه صفر تنظیمات تغییر بدید و گزینه های تنظیم رو یکی یکی و با دقت مجددا تنظیم کنید.

  81. افشین گفت:

    سلام خسته نباشید من دو جفت باند دارم رو ماشینم داخل کاتالوگشون نوشته یکیش بازه 22hz – 33khz و اون یکی 28hz – 33khz میخوام صدای کریستالی بدون بیس ازش بگیرم HPF رو روی چند بزارم؟

    1. محمد مرادی گفت:

      از محدوده 80 هرتز به بالا برید تا به محدوده فرکانسی مورد نظر برسید.

  82. Mahdi گفت:

    سلام ، من یه ضبط 2din دارم( اندروید ) و یک جفت باند کنوود 710ex یه ساپ renegade 600w و یک امپ mac audio 1000w 4کانال امکان استفاده از این امپ برای مواردها مناسب است یا خیر و اگر مناسب امپ هست لطفا برای تنظیم امپ راهنمایی کنید با اشکر

    1. محمد مرادی گفت:

      اگر سیم کشی درستی انجام بدهید اشکالی ندارد، برای تنظیم آمپلی فایر هم در ساده ترین حالت، تنظیمات مربوط به باند را در حالت Full Range قرار دهید و برای تنظیم ساب با انتخاب گزینه LPF و تنظیم روی عدد 80 هرتز به صدای مطلوبی میرسید.

  83. پوریا گفت:

    سلام من یه ساب لوله ای دارم با پخش ایندش۷۸۵۰ واسه باند موندم سونی ۶۹۵۱بگیرم یا کنوود لطفاً راهنمایی کنید ممنون

    1. محمد مرادی گفت:

      سونی 6951 گزینه خوبی هست
      از محصولات کنوود هم مدل 718 بسیار پرطرفدار هست
      ولی سعی کنید برای دربهای جلو اگر امکان نصب کامپوننت دارید از یک دست کامپوننت با توان مناسب استفاده کنید.
      انواع کامپوننت در بخش فروش بلندگوها در همین سایت موجود هست.

  84. پوریا گفت:

    سلام آقا من یه ساب لوله ای دارم بین باند ۷۱۸ کنود سونی ۶۹۵۱ کدوم بهتره فقط برای صدا می‌خوام نه بیس

    1. محمد مرادی گفت:

      سونی 6951 گزینه خوبی هست
      از محصولات کنوود هم مدل 718 بسیار پرطرفدار هست
      ولی سعی کنید برای دربهای جلو اگر امکان نصب کامپوننت دارید از یک دست کامپوننت با توان مناسب استفاده کنید.
      انواع کامپوننت در بخش فروش بلندگوها در همین سایت موجود هست.

  85. محسن گفت:

    سلام قربان من یه ضبط AVH_p6600 پایونیر دارم که اینا عین بقیه ضبط هایی که تو بازار هست فابریک رویه خودش خروجی RC نداره چند تا سوکت میخوره بهش که یکیش واسه چنجره که من با تبدبلی که گرفتم الان به عنوان خروجی Aux استفاده میکنم روی یکی دیگه از سوکت هاشمR ‌‌AUx in Aux in L, Aux video, camera in, FR in, FL in, video inرو داره الان واسه خروجی که بخوام وصلش کنم به امپ از اینا میتونم استفاده کنم

    1. محمد مرادی گفت:

      از خروجی با عنوان High Level مستقیما به آمپلی فایر متصل بشوید یا از تبدیل High Level به RC استفاده کنید.

  86. مهدی گفت:

    سلام آقادمت خیلی گرم مخصوصاتواین کروناوبیکاری خیلی هامون من چندماه بودمیخواستم بدم سیستم روتنظیم کنند ولی نمیتونستم تاامروزکه مقاله شماروخوندم من شیرازم ویه دوهفته دیگه میخوام بیام تهران وبرم البرز اگه چیزی خواستی درخدمتم شیرازسوغاتی زیادداره مخصوصا کله گرم کن شمارم برات میذارم ۹۲۱۷۴۴۵۰۵۳

    1. محمد مرادی گفت:

      از حسن توجه و لطف شما بسیار سپاسگزاریم برادر
      حضور گرم شما رو در استان البرز با آغوش باز پذیرا هستیم

  87. محسن گفت:

    سلام.وقتتون بخیر.من یه ضبط۹۴۵۰ پایونیرویه جفت باند جی بی ال سنگی دارم.بدون آمپلی میشه استفاده کرد؟اگه نمیشه آمپلی مناسبو معرفی کنید لطفا

    1. محمد مرادی گفت:

      میشه استفاده کرد، اما برای رسیدن به اوج بلندی صدا به آمپلی فایر نیاز خواهید داشت.

  88. محسن گفت:

    سلام داداش گلم خسته نباشی خواستم یه راهنمایی بکنید من یه مشکلی واسه سابم به وجود اومده ! تازگیا وقتی صدای پخش کم باشه سابم قطع میشه ولی وقتی صدارو خیلی زیاد کنم انگار یه شوکی بهش وارد میشه و ساب وصل میشه ! سیم کشی رو چک کردم و مشکلی نداشت به نظر شما مشکل از کجا میتونم باشه لطفا راهنماییم کنید ممنونم از اینکه وقت میزارید .

    1. محمد مرادی گفت:

      ما قبلا چنین موردی رو تجربه کردیم و ایراد از فرسوده شدن خازن های خود آمپلی فایر بودن که بعد از مدتی کلا آمپ از کار افتاد و بخش تغذیه آمپ رو هم از بین برد. توصیه میکنم آمپلی فایر رو به تعمیرکار متخصص کار درست نشون بدید. کیفیت انتقال ولتاژ و جریان از سر باتری تا سر آمپلی فایر هم چک کنید، شاید یه ایراد در این سیستم انتقال داره به آمپلی فایر آسیب میزنه.

  89. علی کدیور گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید من میخواستم بیس باند هارو وصل کنم الان بیس سیستمم با سابه میخوام بیس باند هارو هم وصل کنم باید چیکار کنم با امپلی؟

    1. محمد مرادی گفت:

      باید تنظیمات HPF مربوط به پخش و خود آمپلی فایر در حالت Full یا Off باشه، یعنی باید در حالتی باشه که هیچ فرکانسی رو محدود نکنه.

  90. سلام خسته نباشید من تازه ۴ تا باند سیستمی با ی جفت میدرنج وصل کردم عقب بعد باند جلو کارخونه هستش و بیس میرنه کیفبتش خیلی خوب بود ک خواستم بیس سابمو زیاد کنم کلا تنظیماتشو خراب کردم میشه ی تنظیمات خوب بهم بگین انجام بدم تا اسیبی نرسه ب باند و ساب

    1. محمد مرادی گفت:

      از اکولایزرهای پیش فرضی که در پخش شما قابل استفاده هست، کمک بگیرید. تنظیم حرفه ای و دقیق فقط بصورت حضوری قابل انجام هست.

  91. محمد گفت:

    سلام و خسته نباشید آقای مرادی من باند ۶۹۷۵ دارم با آمپ تورنادو ضبطم چینی هست تنظیمات نداره آیا میتونم lpf hpf را از حالت فول خارج کنم و تنظیم کنم

    1. محمد مرادی گفت:

      بله ، حتما ، چرا که نه !

  92. سید علیرضا گفت:

    سلام داداش خسته نباشید من وقتی صدارو زیاد میکنم دیگ صدای ساب و ندارم فقط لرزش حس میشه لطفا راهنمایی کنید

    1. محمد مرادی گفت:

      هنگام افزایش حجم صدا، سیستم به ولتاژ و جریان با کیفیت نیاز دارد که از طریق سیم کشی درست به آمپلی فایرها انتقال می یابد و حضور خازن با کیفیت ساخت بالا در تامین جریان لحظه ای لازم برای بیس زنی ساب ووفر نقش مهمی دارد. اگر ساب ووفر شما از نظر فنی کاملا سالم باشد، به جستجوی ایراد در بخش سیم کشی و عملکرد پخش و آمپلی فایر باشید.

  93. جواد گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    بنده یک آمپ مونو مدل mafco m_601mp1200wدارم همراه با یک ساب جی بی ال ۱۰۰۰ ولوم نسبتا بالا ساب کاملا قط میشه برای چندین لحظه یکم ک ولوم رو پایین میارم بعد چندین ثانیه دوباره وصل میشه میشه راهنمایی بفرمایید

    1. محمد مرادی گفت:

      کیفیت انتقال ولتاژ و جریان در سیستم شما به درستی انجام نمیشود. باید نسبت به بررسی سلامت سیستم برق خودروی خود اقدام کنید. سیم کشی سیستم صوتی هم باید بررسی کنید.

  94. امید عزیزی گفت:

    سلام بنده امپ مکسیدر bm403 دارم. چطوری میتونم ریزی صدارو کم کنم؟ رو امپ کلیدی برای کم کردن ریز شدن صدا وجود داره اصلا؟

    1. محمد مرادی گفت:

      در هر نوع آمپلی فایر دو کانال یا چهار کانال، یک سوییچ برای تنظیم HPF وجود داره تا فرکانسهای بالاگذر یا همون فرکانسهای صدای زیر، کنترل بشن. در واقع سوییچ HPF روی هر عددی تنظیم بشه، فرکانسهای بالای اون عدد تقویت میشن. اگر محل نصب آمپ شما تو صندوق ماشین جایی هست که دسترسی به سوییچ HPF رو سخت کرده، در تنظیمات اکولایزر پخش، نسبت به تنظیم فرکانسهای بالای 700 هرتز دفت کنید.
      بهترین دامنه صداهای بم بین 80 تا 200 هرتز
      بهترین دامنه صدای انسان بین 300 تا 700 هرتز
      بهترین دامنه صداهای زیر بین 1000 تا 3000 هرتز

  95. مرتضی عظیمی گفت:

    بسیار بسیار ممنون از راهنمابی و وقتی که گذاشتید.فقط روی امپلی برای هر کانال ی کلید سه حالته bassEqهست که صفر و ۶ و ۱۲داره که با تغییرش بیس زیادی میده .میشه واسه باند استفاده کرد یا باعث خرابی میشه؟بازهم تشمر فراوان از راهنماییتون

    1. محمد مرادی گفت:

      میشه برای باند هم استفاده کرد فقط تا جایی که وقتی حجم صدا حوالی 85 درصد است صدای نویز شنیده نشود.

  96. مرتضی عظیمی گفت:

    با سلام و خسته نباشید از زحمات شما.بنده یم جفت جی بی ال سنگی قدیمی و یک جفت کامپاننت پایونییر۱۷۲۰ دارم که به امپ ۴کانال ام بی وصل هست.بهترین تنظیم چطوره که بیس داشته باشم؟روی امپ برای هر دو کانال ملید bass Eqهستکه صفر و ۶ و ۱۲داره روی چه گزینه باشه؟ممنون میشم راهنمایی کتید.

    1. محمد مرادی گفت:

      اولا، آمپلی فایری که در اختیار دارید، کیفیت ساخت پایینی داره و نمیتونه بهترین کیفیت صدایی که انتظار دارید برآورده کنه. اما به هر حال، ساده ترین راه برای دریافت بیس از باند خربزه ای و کامپوننت، این هست که از روی پخش و آمپ هیچ فرکانسی رو محدود نکنید و فقط در بخش تنظیمات اکولایزر پخش، گزینه Bass Boost رو تنظیم کنید. در حالت تخصصی تر، باید بیشتر تنظیمات روی فرکانسهای پایین مثل 80 و 100 و 120 تست بشه و کیفیت سنجی بشه تا به نتیجه دلخواه برسید. این کارو یه بار با پخش انجام بدید و یه بار هم با آمپ و نتیجه رو مقایسه کنید. دقت کنید که هنگام تنظیم، فایل آهنگ شما باید بسیار با کیفیت باشه و تمام فرکانسها در اون آهنگ موجود باشن.

  97. وحید گفت:

    سلام
    یه ساب ۱۲ اینچ بلک ساند دارم مدل bl1200
    یه صدایی وسط ساب میده.انگار یه سیمی چیزی داره بهش میخوره.وز وز میکنه
    هم صدای کم هم زیاد.البته روی صدای زیاد یخورده گم میشه.ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. محمد مرادی گفت:

      نیاز به بررسی از نزدیک داره، چنین ایراداتی رو نمیشه بدون بررسی دقیق نظر داد.

  98. وحید گفت:

    سلام.آیا یه جفت باند پایونیر ۶۹۶۶ اس با یه جفت میدرنج هشت مکسیدر و یه جفت سوپر تویتر و یه ساب ۱۲ اینچ سونی ۱۳۵۰
    رو میشه به یه آمپیلی ام بی ۱۰۰۴ چهار کانال وصل کنم؟کیفیت میده؟

    1. محمد مرادی گفت:

      به روش اصولی، نه متاسفانه ممکن نیست. حداقل به دو آمپلی فایر چهار کانال نیاز خواهید داشت.

  99. علی گفت:

    سلام یه سوال خدمتتون داشتم،من یه ساب و آمپلی پایونیر ۶۷۰۴ و یه پخش ۴۰۵۰ و ۲ تا میدرنج ۵ اینچ و دوتا سوپر تیونر که ۴ اهم می‌باشند که نصبشون کردم و فقط تنظیم پخش و آمپلی فایر مونده خواستم ببینم تنظیمشون چطوری هست (پخش و آمپلی)ممنوننم از زحمات

    1. محمد مرادی گفت:

      با توجه به اینکه فقط یک آمپلی فایر چهار کانال در اختیار دارید و خروجی های RCA موجود در پشت پخش شما فقط یک عدد ساب ووفر و یک جفت بلندگو را پشتیبانی میکنند، استفاده اصولی و همزمان از تمام ادوات شما به درستی ممکن نیست. از لحاظ فنی، برای کسب بهترین تجربه شنیداری، شما باید برای استفاده همزمان از ساب ووفر و سوپر تیوتر و میدرنج، یک آمپلی فایر مونو در کنار یک آمپلی فایر چهار کانال در اختیار داشته باشید. اگر امکان تهیه آمپلی فایر مونو وجود ندارد، بجای میدرنج و سوپر تیوتر از بلندگوهای کواکسیال بیضی شکل متناسب با توان خروجی آمپلی فایر خودتان استفاده کنید. بعد از انتخاب یکی از دو روش فوق، امکان تنظیم صحیح وجود خواهد داشت. در غیر اینصورت، با بکارگیری روشهای غیراصولی نصب ادوات صوتی، مانند انشعاب گرفتن از خروجی RCA پشت پخش و روشهای غیراصولی مشابه، امکان تنظیم مناسب وجود ندارد، و صدایی که شنیده میشود یا بسیار بم خواهد شد یا بسیار تیز و آزار دهنده.

  100. علی گفت:

    سلام یه سوال خدمتتون داشتم،من یه ساب و آمپلی پایونیر ۶۷۰۴ و یه پخش ۴۰۵۰ و ۲ تا میدرنج ۵ اینچ و دوتا سوپر تیونر که ۴ اهم می‌باشند که نصبشون کردم و فقط تنظیم پخش و آمپلی فایر مونده خواستم ببینم تنظیمشون چطوری هست (پخش و آمپلی)ممنون

    1. محمد مرادی گفت:

      با توجه به اینکه فقط یک آمپلی فایر چهار کانال در اختیار دارید و خروجی های RCA موجود در پشت پخش شما فقط یک عدد ساب ووفر و یک جفت بلندگو را پشتیبانی میکنند، استفاده اصولی و همزمان از تمام ادوات شما به درستی ممکن نیست. از لحاظ فنی، برای کسب بهترین تجربه شنیداری، شما باید برای استفاده همزمان از ساب ووفر و سوپر تیوتر و میدرنج، یک آمپلی فایر مونو در کنار یک آمپلی فایر چهار کانال در اختیار داشته باشید. اگر امکان تهیه آمپلی فایر مونو وجود ندارد، بجای میدرنج و سوپر تیوتر از بلندگوهای کواکسیال بیضی شکل متناسب با توان خروجی آمپلی فایر خودتان استفاده کنید. بعد از انتخاب یکی از دو روش فوق، امکان تنظیم صحیح وجود خواهد داشت. در غیر اینصورت، با بکارگیری روشهای غیراصولی نصب ادوات صوتی، مانند انشعاب گرفتن از خروجی RCA پشت پخش و روشهای غیراصولی مشابه، امکان تنظیم مناسب وجود ندارد، و صدایی که شنیده میشود یا بسیار بم خواهد شد یا بسیار تیز و آزار دهنده.

  101. محمد گفت:

    سلام
    داره برق امپری قطع و وصل میشه ممنون میشم راهنمایی بفرمایدد

    1. محمد مرادی گفت:

      دلایل بروز ایراد قطع و وصل شدن آمپلی فایر یا به اصطلاح سوییچ کردن یکی از موارد زیر میتواند باشد:
      1. خازن های آمپلی فایر خاصیت خود را از دست داده اند و باید تعویض بشوند.
      2. در آمپلی فایرهایی که دارای فن هستند، اگر فن از کار بیفتد، ترانزیستورهای آمپلی فایر هنگام داغ شدن به سرعت خنک نمیشوند و باعث سوییچ شدن آمپلی فایر میشوند.
      3. در مدار سیم کشی، سیم ارت به درستی به محل اتصال بدنه متصل نشده باشد.
      4. عدم استفاده از ترمینال و سرباتری مخصوص نصب سیستم و ایجاد اتصالات غیراصولی
      5. استفاده از سیمهای با ضخامت نامناسب و بی کیفیت برای نصب ساب ووفر و بلندگوهای پرقدرت
      6. استفاده از سیم با ضخامت نامناسب برای اتصال باتری به آمپلی فایر
      7. ایراد اساسی در سیستم برق خودرو مانند وجود دینامی که توان شارژ باتری را ندارد، یا استفاده از باتری کهنه ای که به درستی شارژ نمیشود یا دارای آمپر مناسب با توان سیستم صوتی نیست و ……

  102. سپاس گفت:

    سلام دوست عزیز خسته نباشی من یه ساب پایونر ۱۴۰۰ دارم و آمپیلی mba 4105 ، اما سابم بیسش ضعیفه میخوایتم ببینم باید روی آمپیلی چه تنظیماتی انجام بدم ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. محمد مرادی گفت:

      با این پیش فرض که در تنظیمات پخش شما، گزینه Boost روی عدد صفر باشد، حجم صدای ولوم پخش را کمی بیشتر از نصف قرار دهید و سپس روی آمپلی فایر گزینه Gain را از حداقل به سمت میانه حرکت دهید تا به میزان بیس مورد علاقه نزدیک بشوید. حال هر زمان که بیس بیشتری نیاز داشتید، عدد گزینه Boost را کم کم بالا ببرید.

      نکات زیادی در کیفیت عملکرد ساب ووفر تاثیرگذارهستند. نکات زیر را چک کنید:
      1. اطمینان از سلامت فنی ساب ووفر
      2. اطمینان از سلامت فنی آمپلی فایر
      3. اطمینان از سلامت فنی پخش خودرو
      4. اطمینان از انتقال صحیح ولتاژ از باتری به آمپلی فایر توسط سیم کشی
      5. باتری ماشین باید کاملا سالم باشد و افت ولتاژ وجود نداشته باشد
      6. با تنظیم صحیح گزینه های مربوط به ساب ووفر در پخش خودرو از قبیل فرکانس پایین گذر یا همان LPF میزان بیس و ویبره را کنترل کنید.

  103. امید گفت:

    ساب ندارم یک جفت پایونیر ۴۰۰ وات v2 دارم چه تنظیمی مناسبه که بهترین صدارو بگیرم؟

    1. محمد مرادی گفت:

      با توجه به اینکه بلندگوی شما کواکسیال است، و نمیتوان تمام فرکانس ها را جداگانه و دقیق تنظیم کرد، در آمپلی فایر، تنظیمات بخش HPF و LPF را در حالت فول رنج قرار بدهید، یعنی هیچ فرکانسی محدود نشود، سپس از میان گزینه های اکولایزر موجود در پخش خودرو، با توجه به سبک موسیقی مورد دلخواه، یکی را انتخاب کنید. یا از بخش تنظیم دستی اکولایزر، تنظیمات دلخواه خودتان را اعمال کنید.

  104. مسیح گفت:

    با سلام کنار فیلتر ساب سونیک یه پیچ دیگه هست که از ۲۰۰هرتز شروع میشه تا۸۰ کیلو هرتز این پیچ برای چی هست؟

    1. محمد مرادی گفت:

      با تنظیم این پیچ به سمت عدد پایین تر میزان بیس و ویبره افزایش می یابد و با تنظیم این پیچ به سمت عدد بالاتر قسمت بم صدای خواننده هم توسط ساب ووفر تقویت میشود و شدت بیس و ویبره کم میشود.

  105. یوسف فیاض گفت:

    با سلام و عرض خسته نباشید خدمت دوستان گرامی در مجموعه صدا پرداز از مقاله بسیار مفید و تخصصی تون بسیار فیض بردم آرزوی موفقیت دارم براتون بویژه آقای مرادی گرامی ??????

    1. محمد مرادی گفت:

      سلام و عرض ادب متقابل خدمت شما دوست گرامی. از نظر لطف شما بسیار سپاسگزاریم. حمایت شما موجب دلگرمی ما هست. هر جا هستید موفق و سربلند باشید.

  106. حمید گفت:

    سلام داداش من باند 6996 بیضی پایونیر دارم می خوام صدای توییتراش قطع بشه فقط بیس بده چی کار کنم

    1. محمد مرادی گفت:

      با توجه به اینکه باند 6996 کواکسیال است و فاقد کراس اوور است، نمیتوان توییتر را کاملا از کار انداخت. فقط میتوان در تنظیمات پخش، میزان تولید فرکانسهای بالای 200 هرتز را کاهش داد که این موضوع موجب بیش از حد بم شدن صدای خواننده میشود.

  107. الیاس گفت:

    سلام وقت بخیر ممنون از مقالتون یه سوال؟؟ سیستمم بعضی اوقات یه نویز خیلی کمی میده صدا موتور گاز دادن و… پخش میشه البته بعضی اوقاته وخیلی کم میشه کمکم کنید؟؟ نمیدونم یکی بهم گفت چیشو کم کن درست میشه یادم نمیاد چی گفت

    1. محمد مرادی گفت:

      دلیل نویز در سیستم صوتی خودرو، در اکثر موارد، اتصال غیرصحیح کابل ارت است. محل اتصال کابل ارت باید با فلز بدنه خودرو تماس مستقیم داشته باشد، یعنی فلز آن قسمت نباید دارای رنگ و روکش باشد و اگر دارای رنگ هست باید کاملا تراشیده شود تا اتصال کامل برقرار بشود.

  108. جعفر گفت:

    سلام
    باند ۶۹۷۵ دارم با پخش ۳۲۵۰ و ساب۳۱۱ پایونیر مشاینم سیم کشی داشت امپلی و ساب خودن نصب کردم بدون هیچ اطلاعاتی
    بعد ی چند روز صفحه های باندم بخاطر بیس زیاد پاره شدم بعدتعمیر دادم یکی برام تنظیم کنه بیس باند کلا قطعه کرد ولی جوری شده که صدا رو بیشتر از ۴۰ میکنم کیفیت بهم میریزه و بیس خیلی نصبت به تن صدا کمتر شده خواستم راهنمایی کنید چه تنظیمی کنم که صدا و بیس مناسب تری داشته باشم

    1. محمد مرادی گفت:

      از دلایل رایج آسیب رسیدن به بلندگوها و ساب ووفرهای متصل به آمپلی فایر، خاموش کردن گزینه Sub Sonic در آمپلی فایر است، چون موجب جابجایی بیش از حد مجاز صفحه میشود که به این حد مجاز اصطلاحا XMAS گفته میشود. از سایر موارد، تنظیم اکولایزر روی فرکانسهای بسیار پایین به منظور کسب بیس و ویبره بیش از حد مجاز است. و در آخر تنظیم نادرست Gain در آمپلی فایر به منظور کسب حداکثر توان باندها و ساب ووفر همیشه باعث آسیب جدی میشود.

  109. امیر گفت:

    سلام و درود خسته نباشین شرمنده من دیروز یه آمپلی دو کاناله پریمر وصل کردم به دو تا باند پایونر و دوتا مید ۶ و بعد یه ساعت کلا دیه کانال های آمپلی قطع شد جریانش چیه

    1. محمد مرادی گفت:

      سیم اتصال زمین سیم کشی را چک کنید که محل اتصالش به بدنه کاملا مستقیم و فاقد رنگ و آستر و لایه محافظ بدنه باشد. فیوز آمپلی فایر را چک کنید که به منظور حفاظت از مدار، خودش از بین نرفته باشد. نحوه سیم کشی و اتصالات را توسط یک نصاب حرفه ای تر از نصاب فعلی چک کنید. سلامت آمپلی را توسط یک تعمیرکار ماهر چک کنید.

  110. محمدرضا گفت:

    من واسه ساب یه آمپ دو‌ کانال استفاده کردم و برای باندها از آمپ چهار کانال دابسر ، ولوم ضبطم تا ۳۰ داره / وقتی رو ۲۸ میارم خرت خرت میکنه صدا ، و نویز هم داره متاسفانه . چند جا هم واسه تنظیم نشون دادم ، یکی میگه امپ خرابه یکی میگه آی سی ضبطه خلاصه هر کی یه جیزی میکه ، مشهد اشنا نداری ببرم نشون بدم ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. محمد مرادی گفت:

      بهترین روش تنظیم حجم صدا:
      گین آمپلی فایر را در پایین ترین مقدار قرار دهید و سپس ولوم پخش را تا 85 درصد بالا ببرید. اگر تا اینجا صدای بی عیب و نقصی می شنوید و بلندی صدا برایتان کافی است، که تمام. اگر نه! کم کم گین را افزایش دهید و به محض اینکه صدا دچار درهم ریزی شد کمی گین را کم کنید و بدانید که این نقطه پایان توان سیستم شما است و دیگر کاری نمیتوان کرد و عبور از این مرز، نتیجه ای جز آسیب رسیدن به سیستم شما نیست.

  111. میثم گفت:

    سلام خسته نباشید من امپ منو مدل HCP 1DK رو گرفتم
    من Boost و phase رو متوجه شدم اما lo pass و felter .on و off
    Subsonic on .off داره میشه راهنمایی کنین ممنون میشم
    بعد ساب من گرند زیرو ۱۳۰۰ ار ام اس هستش دوتا کویل ۲ اهمی داره من رو ۴ اهم بستم آیا امپلی فایر روی یک اهم هم خورجی میده ؟

    1. محمد مرادی گفت:

      Low Pass : روی هر عددی تنظیم بشود، فرکانسهای بالای آن عدد تولید نمیشود و برای تنظیم فرکانسهای بم کاربرد دارد.
      High Pass : روی هر عرددی تنظیم بشود، فرکانسهای بالای آن عدد فقط تولید میشود و برای تنظیم فرکانسهای زیر کاربرد دارد.
      Phase : اگر صفحه ساب به بیرون است از گزینه Normal استفاده کنید. اگر صفحه ساب درون باکس است از گزینه Reverse استفاده کنید.
      Sub Sonic : فرکانسهایی هستند که برای سیستم عصبی مغز انسان بسیار مضر هستند و باعث تولید ویبره های بسیار بی کیفیت در ساب میشوند و فقط در مسابقات بلندی صدا برای دقایقی کوتاه استفاده میشود. خاموش کردن این گزنه در آمپلی فایر، به سرعت به ساب ووفر آسیب میرساند.
      در مورد اهم بندی ساب ووفر خود، اولا به سایت سازنده آن مراجعه کنید، سپس مشخصات فنی آمپلی فایر را چک کنید. همه آمپلی فایرها قابلیت کار کردن روی یک اهم را ندارند.

  112. حسین اکبری گفت:

    واقعا ممنون میشم کمکم کنید پیج تون عالیه خدای دمتون گرم

    1. محمد مرادی گفت:

      همین مقاله رو به دقت چندین بار مطالعه کنید تا همه نکات لازم درباره تنظیم آمپلی فایر یاد بگیرید.

  113. حسین اکبری گفت:

    سلام ببخشید ممنون میشم راهنمایم کنید ماشینم پرشیا هستش من دوتا ساب305cتوی باکس دبل دارم که به امپ تورنادو ۳۸۰۰ واتی ۴کانال وصله ویه جفت ۶۹۶۵ ۴۰۰واتی که به امپ اینفینیتی ۱۸۰۰ ۲ کانال وصله وخازن ۴ فاراد کونکورد با پخش پایونیر تازه چند روزه فهمیدم که باید از کابل با گیج مناسب استفاده کنم الان کابلم ۶ گیج هست میخواستم بدونم میتونم بجای کابل مخصوص سیستم از کابل جوشکاری استفاده کنم؟ بخاطری گرون بودن بیش از حد کابل که متری ۲۳۰ تومن شده گیج 0 اگر کابل جوشکاری میتونم وصل کنم چه سایزی بگیرم که مناسب باشه ؟

    و سوال بعدی با این که باطری ۷۴ دارم و خازن، چراغ هام توی صدای بالا چشمک میزنه. و صدای ساب ها هم تو ولوم بالا گنگ میشن بیس پر و محکم میزنه ولی بعضی وقتا صدا قاطی میشه ولی کم نمیاره مشکل کجاست؟ یعنی دلیل همه اینا واقعا برای کابل برق اصلی هست؟

    1. محمد مرادی گفت:

      اولا، خازنی که خریداری کردید، اصلا کیفیت نداره، در حدی که شما اون خازن رو از سیستم حذف کنید هم نبودنش حس نمیشه.
      دوما، کابل برق اگر مس خالص باشه، برای هر نوع انتقال ولتاژ و جریان بهترین عملکرد رو خواهد داشت.
      سوما، جنس سر باتری و اتصالات و نحوه اتصال سیم ها به آمپلی فایر و نحوه اتصال سیم زمین به بدنه خودرو هم بسیار مهم است.

  114. نادر گفت:

    با سلامی دوباره من یک جفت باند 6996exکنوود هم دارم که آنها روی بیس گذاشت ممنون میشم تنظیمات lpfاون رو هم بگید.باتشکر.

    1. محمد مرادی گفت:

      هرچه عدد LPF پایینتر باشد میزان تولید فرکانس های پایین یا همان صداهای بم بیشتر خواهد بود.

  115. نادر گفت:

    با سلام من یک جفت میدرنج mba-654m دارم تنظیمات آمپ را انجام دادم و میدرنج ها رو روی hpf قرار دادم به نظرتون hpfرو روی چه حدی قرار بدم که نه بیس بزنه و نه صدای خش خش داشته باشه و صدای با کیفیت و خوبی داشته باشه.

    1. محمد مرادی گفت:

      سلام روی حدود 180 هرتز فیلتر کردن برای میدرنج ها مناسبه

  116. رضا گفت:

    خیلی کارتون درسته،دمتون گرررررم?

  117. مجی گفت:

    با سلام خدمت تیم خوب و حرفه ایی صداپرداز. آقا یه مشکل عجیبی برام پیش اومده نه خودم فهمیدم چیه و نه هیچکس دیگه. من چهارتا کواک رو استیج عقب دارم و یه ساب تو‌صندوق. و پخش کنوود ۳۲۰. امروز خودبخود تنظیمات کراس اوور پخشم معکوس شده. وقتی از فیدر پخش دوتا کواکو قطع میکنم دوتای دیگه بیس قوی و صدای همیشگی رو دارن وقتی فیدر رو میارم رو صفر برای چهارتا کواک، بجای اینکه قدرت بیسو صدا بیشتر بشه کلا صدا لاغر میشه و بیس کامل از دست میره. کراس اوورم همین شده. وقتی برای دوتا کواک فرونت شیب فرکانس تنظیم میکنم که فرضا بره رو صدوبیست هرتز بجای کم کردن صدای بم،بیسو بیشتر میکنه ولی تو همون لحظه تنظیم کراس اوور دوتا کواک ریر درست عمل میکنه. عجیبه چون هم سیمکشی درسته هم کل سیستم تا دیروز درست بود هم خودم بسیار حساسم رو این موارد. ینی یجوری عمل میکنه که انگار چهارتا بلندگو تو حالت فیدر صفر سری کار میکنن و صدا از دست میره ولی دوتا دوتا و جدا از هم عالی هستن مثل همیشه و تا قبل از دیروز. نظرتون چیه واقعا فکرمو مشغول کرده?

  118. محسن گفت:

    من یه سوال دارم اگه جواب بدین ممنون میشم
    من دوتا باند ۶۹۷۵ دارم با امپ دو کانال تاندر پخش هم کنووده با هزینه کم جای ۶۹۷۵ میدرنج بگیرم صدای خوب بهم میده ؟ حقیقت اصلا از میدرنج و میدبیس سر درنمیارم

    1. محمد مرادی گفت:

      میدرنج و میدبیس برای شنیدن موسیقی با صدای بلند در محیط باز کاربرد دارند و استفاده از آنها برای مصرف روزمره در داخل خودرو توصیه نمیشود.
      برای تجربه صدای بهتر، بجای باندهای بیضی 6975 از یک دست کامپوننت با کیفیت، در استیج جلو استفاده کنید.

  119. حمید گفت:

    سلام من یک ساب ارت کوییت ۱۵اینچ با باکس شرکتی خودشو دارم از این فوم بلندهاست چطوری آمپلی مونو تنظیم کنم هم بیس نر وسنگینی داشته باشم وهم ویبره عالی
    ممنونم

    1. محمد مرادی گفت:

      اولا قرار نیست همه چیز به دست تنظیمات آمپلی فایر یا پخش خودرو درست بشه. هنگام خرید یا ساخت ساب باکس، باید با توجه به سلیقه شنیداری، نسبت به ساخت یا خرید ساب باکس اقدام کنید. معماری ساخت ساب باکس در خروجی صدا بسیار تاثیرگذار هست. برای سفارش ساخت ساب باکس حرفه ای و متناسب با سلیقه شنیداری خود، با شماره های بخش تماس با ما تماس حاصل بفرمایید.

  120. میثم گفت:

    سلام. ممنون از مقالتون. به سوال داشتم. پیچ ولوم رو که زیاد میکنی صدا کم میشه. قبلا هم این مشکل رو با ضبط پراید داشتم. بردم اسپری زد درست شد. میخوام بدونم اون چه جور اسپری هست؟ میشه بجاش روغنی چیزی زد که روان بشه؟

    1. محمد مرادی گفت:

      از اسپری ناهید استفاده کنید، لوازم الکترونیک فروش ها دارن میتونید تهیه کنید

  121. بهروز گفت:

    سلام یه باند سونی ۶۹۳۰ دارم با یه پخش ۴۱۰bt سونی به نظرتون چه آمپلی براش بزارم خوبه

    1. محمد مرادی گفت:

      سلام از آمپلی فایر N502 سونی میتونید استفاده کنید، در مراحل بعدی بلندگو رو به مدل 6951 سونی و یا ECX 690 هرتز تغییر بدید نتیجه دوچندان بهتری میگیرید

  122. مخدی گفت:

    سلام من میخوام میدرنج هام بیس ندن و فقط صدای خاننده پخش کنه چون ولوم میدم میدرنجام هم میلرزه

    1. محمد مرادی گفت:

      فیلتر آمپلی رو روی HPF بزارید و مقدار اون رو زیاد کنید، حداقل بالای 180 هرتز

  123. اراد گفت:

    سلام‌کاکو دمتگرم‌واقعا گلی بخدا .خداخیرت بده بااین‌مقاله ت فقط من یه سوالی دارم و اینکه امپلی من فقط به سابم وصله که امپلیم tornado1800wهستش و سابم explood 1300.خواستم بپرسم که چطور میتونم سابم رو ویبره کنم ؟؟ضبطم هم پایونیر ۲۹۵۰

  124. امیرحسین رمضانی گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید خواستم بپرسم آیا میشه یه جفت باند پایونیر ۶۹۷۵و یه ساب گرندزیرو 20spl هشت اینچی رو به یه آمپلی متصل کرد؟

    1. محمد مرادی گفت:

      اگر آمپلی فایر چهار کانال پرقدرت در اختیار داشته باشید، بله امکانش هست.

  125. رامین گفت:

    سلام دوست عزیز ممنون بابت اطلاعات خوبت من وقتی سوییچو باز میکنم انگار زمانی که برق به آمپیلی میرسه یک لحظه صدای زیادی(هوا) میاد تو باند ها و قطع میشه بچه کوچیک دارم عقب میشینه و این صدا اذیتش میکنه باید چی کار کنم

    1. محمد مرادی گفت:

      ابتدا سیم زمین متصل به بدنه را در سیستم سیم کشی چک کنید، و سپس مابقس اتصالات را، از سرباتری گرفته تا نحوه اتصال بلندگوها با آمپلی فایر و بلندگوها
      برای آگاهی بیشتر مقاله ای که درباره این موضوع در سایت قرار دادیم را هم مطالعه بفرمایید.

  126. امیر گفت:

    سلام امیدوارم که حالتون خوب باشه.
    یه سوال؟
    وقتی سوییچ ماشینو باز میکنم یه نویز خیییلی خفیفی تو باندام میاد که میشه نادیدش گرفت ولی وقتی ماشین روشنه و ضبط رو روشن میکنم نویز وحشتناکی میفته رو باندام دقیقا صدای موتور و گاز دادن حتی صدای راهنماها هم توی باندام میاد .
    علتش چیه میشه لطفا راهنماییم کنید؟

    1. محمد مرادی گفت:

      سلام چندین علت میتونه داشته باشه با فروشگاه تماس بگیرید هماهنگ کنید حضوری تشریف ببرید براتون درست میکنن

  127. مهدی گفت:

    سلام داداش ساب من صدا تق تق میده اصلا بیس نمیزنه
    انگار گوشت کوب میزنی ته قابلمه
    چ کنم؟
    ساب 1300
    امپ هم 2800وات

    1. محمد مرادی گفت:

      به تعمیرکار مراجعه کنید

  128. مهران گفت:

    سلام داداش من از رو پرشیا سیستمو باز کردم بستم رو پراید بعد سابم رو پرشیا قشنگ میزد که به یه امپیلی کدنس وصل بود پلی الان رو پراید بستم قشنگ نمیکوبه حس میکنم از تنظیمشه میشه یه راهنمایی کنی درستش کنم و بگی رو چه تنظیمی بزارم سابم اینفینیتیه

    1. محمد مرادی گفت:

      گزینه Bass Boost را در تنظیمات پخش و تنظیمات آمپلی فایر چک کنید و در کمترین مقدار قرار دهید و مجدد صدا را چک کنید.
      در تنظیمات پخش، گزینه LPF را در حالت OFF قرار دهید و مجدد صدا را چک کنید.
      تنظیمات اکولایزر را OFF کنید و مجدد صدا را چک کنید.
      یا اینکه کل تنظیمات پخش را به حالت کارخانه برگردانید و مجدد صدا را چک کنید.

  129. علی آذرش گفت:

    امپم کارینا xw644هس به دوتا مید ۱۲ وصله بهترین تنظیم چیه بخوام بزنم که نه بیس داشته باشه هم صداش کریستالی بشه

    1. محمد مرادی گفت:

      در تنظیمات آمپلی فایر، عدد گزینه HPF را روی 200 قرار دهید. و گزینه LPF را در بالاترین عدد قرار دهید.

  130. افشین گفت:

    سلام من یه ساب گرند زیرو ۱۴۰۰ وات دارم میخواستم بدونم برای بهترین کیفیتش رو چه حالتی تنظیم کنم؟
    تو صداهای بالا بیسش دیگه به گوش نمیرسه و فقط لرزش حس میشه

    1. محمد مرادی گفت:

      طبق دامنه فرکانسی اعلام شده از طرف گرند زیرو برای ساب شما باید تنظیم انجام بشود.

  131. رامین گفت:

    سلام.دوست عزیز ساب ماشین من ارت کوئیک۱۲ هستش و آمپلی هم پریمر ۴کانل هستش۳۴۰۰ وات که فقط ساب بهش وصل و باند بهش وصل نیست ی چند هفته هست که موقع کار کردن که ولومم زیاد بالا نیست خود ب خوددساب قطع میشه و دیگه بیس ندارم البته همیشه اینطوری نمیشه بعضی مواقع سه چهر روز درسته بعد دوباره قطع میشه ممکنه توی روز سه چهار بار این اتفاق بیفته آرسی هارو جابه جا کردم تمام اتصالاتو چک کردم مشکلی ندارن بنظر شما ایراد از چی میتونه باشه

    1. محمد مرادی گفت:

      اگر آمپی وسط کار از مدار خارج میشه احتمالا داره نیاز به تعمیر پیدا میکنه!

  132. مهدی توکلی گفت:

    باسلام درود مشخصات سیستم من پخش پایونیر ۷۲۵۰ یکجفت باند ۶۹۷۵ پایونیر بکس jbl آمپلی کنوود ۶۰۰وات دوست عزیز چند روز پیش صدا قطع شد آمپلی فایر سوییچ کرده بود دادم تعمیر کردند میخواستم راهنمایی کنید الان تنظیمات پخش بصورت زیر هستش bass boost صفر ، hpf 100, ساب وفر روی ۱۰۰و ریورر اکولایزر بصورت 00244 هست ، تعمیرکار گفت آمپلی تو تنظیم کردم حالا میخواستم نظر شما بدونم که فشار روی سیستم نیاد سپاس

    1. محمد مرادی گفت:

      به نظر که مشکلی وجود نداره!

  133. جمشید گفت:

    سلام من یه ساب باکس دارم و یه امپلی و دوتا باند پایونر۴۰۰وات با پخش فاریکی پارس
    صدای پخشم اخرش۳۰هشت من تا ۲۰ک میبرم بالا صدارو خش خش میکنه و بیسش خراب میشه باید چ تنظیمی بزارم؟

  134. علی گفت:

    سلام.ما قبلا یه امپلی پایونییر ۱۰۰۰ و یه جفت مید پایونییر و یه ساب جی بی ال داشتیم که من hpf امپلی رو که مربوط به میدرنج ها بود تقریبا روی ۲۵۰ گذاشته بودم و بیس میدرنج هام کلا قطع شده بود ولی بعدا یه جفت باند پایونییر نصب کردیم رو همون امپلی و الان هرچه قدر hpf رو بالا تر میبرم، نه بیس باند ها قطع میشه و نه بیس میدرنج ها، بیس ظبط هم رو صفره، خیلی بیس زیاد میزنن، الان ایرادش چیه؟

    1. محمد مرادی گفت:

      کلید سلکتور آمپلی فایر رو روی حالت Full گذاشتید، اول اون رو بزارید روی HPF و بعد پیچ تنظیم رو بچرخونید

  135. Amir گفت:

    سلام من یه امپیلی 4کانال ام بی دارم میخوام یه جفت میدرنج بایه جفت سوپرتویتر ویه ساب روش نصب کنم میشه خواهشا کمکم کنیر

    1. محمد مرادی گفت:

      بهتره که ساب رو با آمپلی فایر مونو راه بندازی، ولی حالا که دم دستت نیست، ساب و میدرنج رو به آمپلی وصل کن و سوپر توییترها رو مستقیم به خود پخش وصل کن.

  136. محمدرضا ع گفت:

    سلام
    داداش من میخوام فقط صدای ریز باند هام کار کنه و بیس نده چون بیس کار سابه تنظیماتم رو چجوری بچینم؟؟؟؟؟

    1. محمد مرادی گفت:

      سلام، فیلتر HPF آمپلی فایر و یا پخشتون رو بالای 150HZ تنظیم کنید بیس کاملا قطع میشه

  137. میثم موسوی گفت:

    دمت گرم کلی اطلاعات درست در مورد امپلی دستگیرم شد.نکته هایی که تو چندین سال استفاده از سیستم نمیدونستم یاد گرفتم.

  138. شاهرخ گفت:

    داداش خیلی اقایی،من نقاش ساختمان هستم،نمبدونم این مقاله ماله چه زمانیه ولی الان که از وضعیت نامطلوب میهن عزیز مصیبت زدمون چیزی جز خون دل خوردن نداربم ،این مطلبت (چندتا از مقالات شما)خیلی کارم و‌راه انداخت,فقط یه سوالی داشت،من یه پرابد مدل پایین دارم اقا سیم کشیاشو همرو خودم کردم از کابلهای خیلی خوب هم استفاده کردم ولی با اینکه بار اولم بود تمامی مسائل رو رعایت کردم ولی خب نشد صدا زمانی که ماشینو روشن میکردم نویز بدی میداد چندوقتی باز داغ امپلی فایر رو دلم بود تا اینکه یه عزیز با مرامو باشرفی مثل خودت راه حلی برخلاف بقیه داد که کاملا مشخصه داش یه روش حرفه ای هستش ،کاری نداریم دوروز درست بود. امروز که اومدیم با خانمم‌برم بیرون ،داش اصلا صدا ازاین باندو امپ در نیمد،دوتا هفتصدو هیجده با دوتا باند کیفیت ضعبف و یه امپ چهارکاناله ساب هم ندارم، ممکنه تو تنظیمات حالت اسلیو گذاشته باشم؟؟؟خلاصه که صدو بیست چهار هزار پیامبر روداشتم فاتحه می دادم خخخ که با مطابعه مطلب شما داش عزیز خیلی چیزا دستگیرم شد فقط میخواستم بدونی کاری که کردی و زحمتی که کشیدی این مقاله ها هارو نوشتی،چه قدر ارزشمنده ،راستی منم مرادی هستم تنها کاری هم از دستم برمیاد برای جبران محبتت تونقاشی و دکراسیون خونه هستش که ایمیلم رو میزارم برات من کوچیکتم

نظرات بسته شده است.